Mí nou ingliš

6. října 2017 v 14:19 | Steeve X |  Ce que m'attriste (Co mě rmoutí)
Možná je to jenom mnou, ale kam se dneska pohnu, tam narazím na turistu. Člověka po znalostech bažícího, optimistického - no prostě brutální protipól komukoliv, kdo se na ulicích pohybuje jako domácí. Jediné, co snad turista s našimcem nejčastěji sdílí, tak bývá neschopnost tomu druhému porozumět. Což je nepříjemný, když mluvíte na Čecha, ovšem brutálně trapný, když na vás mluví Angličan... Sorry. Nou. In druhý vagón. Jes. Nou. Nou ingliš. Druhý vagón.

Související obrázek


Ano, na vině bude to klasický 'SME KURVA ČEŠI MLUVÍME ČESKY NE!!!!!!!!', ale za situace, kdy se angličtina stala globálním a masovým jazykem, a vy neumíte vlastně ani béknout, tak to je trochu dost trapný... Dobře, chápu takový ty paní uklízečky v metru třeba, že asi za svých školních let jim AJ nikdo necpal, ale OU MAJ GÁD co všichni ti ostatní? Ty průvodčí na InterCity (!!) a administrativní pracovnice a báby na informacích v Tescu, kterých se prostě nutně musejí turisti/nou-ček-spíkrs anglicky ptát v jednom kuse?

Je to zoufalost. Dneska si tyhle generace umí jenom stěžovat, jak všude v práci vyžadujou angličtinu, než aby si za pár šupů (s tím, že je to bůhvíjak drahý na mě nechoďte) zaplatili základní áčkovou ajinu někde v dé dé emku. Bez ohledu na to, že by to jejich kariérní možnosti katapultovalo o řády tisícikorun dopředu, umět anglicky je dneska prakticky nutnost i v každodenním životě. A rozhodně to není jen problém kvůli turistům, kteří se pak u nás cítí jak ve vidlákově a když se pokusí zeptat se, kde že to ráčí právě zastavovat, týpka od dráhy na ně akorát blbě čumí.

Výsledek obrázku pro czenglish meme

Ani ostraváckej megafígl s tím, že-na-te-be-budu-mlu-vit-po-ma-ly nepomůže. Boha jeho, pořád problémky jak nám jako státu unikají super příležitosti a poptávky, ale když se na personálním ozve v telefonu někdo ze zahraničí, kafévaroška samým zmatením sežere tři propisky. A pak ten telefon, protože vyvíjet snahu pro někoho, kdo NEMLUVÍ ČESKY!!!! (takže je s největší pravděpodobností UPRCHLÍK!!!!) se rozhodně nikdo obtěžovat nebude. Teda ne u nás.

V Česku je situace v porovnání s jinými zeměmi Evropy docela zoufalá. Nevím, do jaký míry nám pomůže povinná angličtina někdy snad od jeslí, každopádně jazyky jsou nutné u starších a naprosto neodmyslitelné pro všechny nové generace. Žít v Čechija bublině můžeme jen po určitou dobu. Jednou bude ne vitální, ale přímo nutné se od ní odprostit a začít doopravdy participovat v globální společnosti. A tam (bohužel nebo bohudík) vaše "A Česky by to nešlo?!" rozhodně nikoho neoslní.


Jak jste na tom s angličtinou? Používáte ji v práci?

DU JU ANDRSTÉÉND??

Článeček o tom, co je fajn na životě maturanta, čtěte tutaj.
 

6 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Leri Goodness Leri Goodness | Web | 6. října 2017 v 17:23 | Reagovat

S Ájinou jsem na tom díkybohu dobře, i když mám jisté rezervy, vím, že bych se v zahraničí domluvila...ostatně už jsem se o tom několikrát přesvědčila, naposledy před týdnem v Benátkách. :-)

2 Lukas Lukas | Web | 6. října 2017 v 20:53 | Reagovat

[1]: tak to je hlavní :-|

3 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 7. října 2017 v 16:27 | Reagovat

Hehe, mluvit pomalu jako řešení při rozhovoru s cizincem, to mě vždycky dostane. Nejvíc mě odrovnalo, když se kdysi jeden Vietnamec pokoušel na nádraží dorozumět ohledně kombinované jízdenky, ta bába tam uměla jenom česky, tak na něj mluvila pomalu, jak na retarda, a tykala mu, asi v domnění, že to absenci výrazů z jiného jazyka vyrovná :D
Ale jinak zvládnout angličtinu není tak komplikovaný. Nejdůležitější je zajistit si nějakej slušnej základ. Já za něj beru tři roky na základce, myslím, že dobrej kurz taky postačí. A na tom už může člověk stavět sám. Filmy a seriály s titulkama, návštěvy anglických webovek, luštění anglických nápisů, pak pomalu anglické titulky místo českých, sem tam se pokusit i o překlad z druhé strany, i když ten bolí o dost víc, a nakonec anglické knížky a je to. Já sice měla angličtinu i na střední, ale to bylo dvakrát v týdnu a nenaučila jsem se ani o fous víc než za ty tři roky na základce. Na úroveň, abych dokázala číst v originále knížky (a to i bichle se specifickou formou jazyka jako ASOIAF) jsem se pak dostala sama. (I když že opravdu zvládám angličtinu pro každodenní život jsem si dokázala až osamělým týdenním pobytem v Paříži :D) Přitom ještě i na vysoké jsem měla dojem, že angličtina mě nezajímá, protože v mém oboru opravdu není nutná. Rozdíl mezi tehdy mým přesvědčením a přesvědčením generace "já už to potřebovat nebudu" je ale v tom, že mě aspoň motivovala touha vidět co nejdřív nový díl a nekazit si ho dabingem a přečíst si co nejrychleji knížku, aniž bych čekala na dlouhou práci překladatele, když už ne výhoda v práci, jenže oni mávnou rukou, že "jim už to takhle stačí" a nepotřebujou to vůbec k ničemu.

4 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 7. října 2017 v 16:29 | Reagovat

[3]: Jo a jestli ji používám v práci - právě teda ne, jen naprosto výjimečně. V pondělí budu, mi přijde klient ohledně obchodního práva a mám to s ním vyřešit anglicky, páč je to cizinec. To bude veselé, odborná angličtina je zase o něčem jiném a tu jsem nikdy nestudovala :D

5 Eliss Eliss | Web | 7. října 2017 v 19:48 | Reagovat

Já umím základy němčiny a trochu anglicky, učení cizích jazyků mě baví, a docela mě mrzí zatrpklost starších lidí k učení cizích jazyků...

6 Cinereo Cinereo | E-mail | Web | 11. října 2017 v 21:38 | Reagovat

Jako věřím, že v postavení v Evropě jsme na tom s aj opravdu bídně, ale vezmi si, že režim šel do kopru nějakých 28 let nazpět, zatímco na západě nejenom že k tomu mají tak asi stokrát blíž kvůli "menším rozdílům" (když jsi rozenej germán a učíš se jinej germánskej jazyk, bariéra je dost pravděpodobně přece jenom menší než u nás). A když seš padesátiletá ženská, co je od východu do západu na infobuňce v Tesku, věřím, že tě moc nějaká ajngliština nep*cá.

Což teda nic nemění na tom, že angličtina je dneska samozřejmostí a jestli si to někdo byť třeba "až" pod padesát neuvědomuje, je to zabedněnec.

A jako studentku češtiny mě upřímně uráží myšlenka doslova celovětový angličtiny. Ani ho*no, parde.

7 Heaven Heaven | Web | 14. října 2017 v 20:12 | Reagovat

Tak v Praze na nádraží musí anglicky mluvit asi i uklízečka. Nevím to jistě, ale tipovala bych, že jo.

K nám do města v pohraničí jezdí hlavně němci-turisti, kteří anglicky neumějí ani prdnout a já němčinu fakt neovládám, takže když se ptali, kde je lékárna, navedla jsem je tak nějak posunkama.

Chci se naučit pořádně anglicky, ve škole je to takový na nic, protože ve 20 lidech se ke slovu dostaneš 1 za týden a pořád samá gramatika. Teď na vejšce mám angličtinu jenom volitelně s rodilou mluvčí se 7 spolužákama, tak snad to bude za něco stát, i když vstupní test byl dost těžký :D asi mi za prázdniny kleslo IQ nebo nevím co.

8 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 18. října 2017 v 17:56 | Reagovat

Dneska jsem viděla rozhovor v DVTV s týpkem, co prosazuje univerzální slovanskej jazyk. Jak mi to vyznělo, tak angličtinu samozřejmě zatracuje. Lol. Další esperanto fail. Za každej pokus nasáklej panslavismem umře jedno koťátko.
Kdyby ta angličtina nebyla tak jednoduchá a pořád bysme žili v tom, že se musíme učit hlavně latinsky, tak neřeknu ani popel. Ale protože je angličtina megaprimitivní, tak se línejm lenochům směju. Každopádně sem ráda, že sem si konečně uvědomila, že je umět jeden světovej jazyk znamená hovno. Umět dva už docela taky, ale pořád lepší. Kdo je na třech jazycích, už je na tom přece jenom líp, než ostatní.

9 Magicmax Magicmax | Web | 19. října 2017 v 19:31 | Reagovat

Bohužel s tebou souhalsím. Z vlastních zkušeností vím, že to dokáže být dost trapná situace. :/ Bohužel tomu tak je. :)

Moc dobře na tom s angličtinu nejsem. V práci.. :D No já jsem student, takže ano. :D Ale jako ajťák budu jistě používat aspoň trochu angličtinu. Určitě jí budu obklopován. :)

AJ ANDRSTEN JÚÚ!! :D  :D  :D

10 Charlesgab Charlesgab | E-mail | Web | 23. října 2017 v 13:06 | Reagovat

Thesis Writing Service - EssayErudite.com

If you look for a trustworthy <a href=https://essayerudite.com/thesis-writing-service/>thesis writing service</a> and want to benefit from a higher grade, your editors, proofreaders, and instructors are here to lend you a hand.
Some students afraid of hiring professional writers due to ethical issues. As a result, they fail the course due to various reasons not able to defend their degree.
You should note that there is nothing wrong with opting for a <a href="https://essayerudite.com/thesis-writing-service/" />thesis writing service</a>. EssayErudite is certainly the best place for that.

Thesis Writing Service https://essayerudite.com/thesis-writing-service/

11 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 24. října 2017 v 20:42 | Reagovat

Что, tы говоришь мне fakjů, мальчик?

12 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 31. října 2017 v 23:10 | Reagovat

Tak ono záleží v jaký věkový skupině kdo je. Abych řekla pravdu, my v našem věku (myslím ty, kteří měli angličtinu na škole) jsme na tom ještě dobře.
V Polsku je peklo. Tedy mimo Varšavu a další větší města.
Anglicky se nedomluvíš ani ze študákama.
Německy tam mluvit nemůžeš, protože Němci jim kdysi dávno ublížili.
Rusky tam taky mluvit nemůžeš, protože ti jim samozřejmě ublížili také.
(Vlastně celá Evropa tak nějak Polsku něco udělala).
Když se na ně snažíš mluvit polsky, je to pro ně mrvení jejich jazyka a tím pádem urážka.
Slovanský jazyk není slovanský jazyk. Když na ně mluvíš česky nebo slovensky (a to je snad ještě horší), tak nejen, že je to významově úplně mimo než to zní, ale navíc ty ses jako Čech  přece paktoval s Němci a pak s Rusy, kteří jim ublížili, takže se s tebou taky neradi vybavují.

Myslím, že v ČR se to jednou třeba vyřeší časem (víc a víc lidí bude anglicky umět a ti co neumí, tak zestárnou a...), ale co chceš dělat s národní hrdostí předávanou z generace na generaci? Ještě, že ji nemáme... :-P

13 Nikki Allen Nikki Allen | Web | 18. listopadu 2017 v 18:46 | Reagovat

Já osobně angličtinu miluju a nedokážu si bez ní představit svoje fungování v dnešní době, takže turistům vždy moc ráda poradím a ještě si popovídám. :D

14 Shira Elizabeth Shira Elizabeth | E-mail | Web | 19. prosince 2017 v 9:04 | Reagovat

Boj se staršíma generacema už jsem vzdala a dospěla k názoru, že to prostě s dalšíma bude lepší... Jenež pak jsem zjistila, že hromada negympláků cizí jazyky odmítá, protože to přece k ničemu neni ^^ A to pak mám chuť jim trhat hlavy, co se vůbec hlásej na vejšku, když anglicky uměj dvě slova a německy ještě míň....
Jsem sicena technice, takže potřeba mluvit anglicky v profesním životě je menší, protože všechno napíšeme do výkresů, ale sakra.. Evropský normy jsou často anglicky, protože neni, kdo by je přeložil.. A hlavně, jak dokáže někdo v tomhle světě existovat bez toho, aby uměl anglicky??
Alespoň máme odvážné jedince, co se i se "sotva B1" hlásej na erasmus :D
Já bych bez angličtiny nepřežila.. Navíc se teď učim už vpodstatě 5 cizí jazyk, jen abych měla aspoň základy a rozumněla aspoň trochu, protože se to hodí.

15 jmenuju-se-sacharin jmenuju-se-sacharin | E-mail | Web | 19. prosince 2017 v 9:17 | Reagovat

Asi jsem jediná, kdo to řekne, ale já mám jiný problém. Anglicky se domluvím, odjet do Španělska bez základů španělstiny bych si nedovolila (tam s tebou anglicky nikdo mluvit nebude), ani ve Francii ne. Prostě když někam jedu, mám znát základy jazyka. Aspoň pár důležitých vět nebo tak něco. Snažit se. A turisti, co si myslí, že jim všude stačí AJ (natož v malém Česku, že jo) mě neskutečně štvou. I když jim teda odpovím, když už na mě mluví. Naschvály jim nedělám. A nutit Čechům angličtinu, aby to měli turisti snažší, s tím fakt nesouhlasím. At se snaží oni.

16 Matthias Matthias | 19. prosince 2017 v 9:33 | Reagovat

Za prvé se musím vyjádřit k narážce na Okamury. Ač nejsem jeho volič a dokonce ho nemám rád, nechápu tu hysterii proti němu.

Ve sněmovně sedí Paroubek - vše ok
Ve sněmovně sedí Kalousek - vše ok
Ve sněmovně sedí Nečas - vše ok
Ve sněmovně sedí Sobotka - vše ok
Ve sněmovně sedí Babiš - vše
Ve sněmovně sedí Oakmura - OMG, OPULISTA JEDEN! EXTRÉMISTA! TOHO VOLÍ JEN DEBILOVÉ A POPULISTÉ.

Jako vážně?

Za druhé, k angličtině asi nemá moc co dodávat, když jen řeknu, že se žívím jako překladatel :D

Za třetí, za stav angličtiny může z velké části fakt, že školství je státní. Nikde jinde problém není.

17 Ann Taylor Ann Taylor | 19. prosince 2017 v 10:55 | Reagovat

[15]: Já teda nevim, co s tou Francií všichni mají. Byla jsem tam pravda sice jen tejden, ale úplně sama a asi pět slov z francouzštiny jsem pochytila až tam, přijela jsem fráninou nepolíbená. A anglicky se mnou neměl problém mluvit nikdo. Krom jednoho bezďáka, co mi začal (asi) nadávat, když jsem ho odpálkovala anglicky. Jinak fakt každej bez problémů - v podnicích i na ulici, když jsem se ptala na cestu.

18 Ann Taylor Ann Taylor | 19. prosince 2017 v 10:56 | Reagovat

[17]: Jen k tomu dodávám - samozřejmě nepočítám, že je to tak všude, spíš hlavně v turistických centrech, ale i o těch jsem slyšela "litánie" jak tam nikdo anglicky mluvit nechce. Moje zkušenost taková prostě není.

19 outcry outcry | Web | 19. prosince 2017 v 11:13 | Reagovat

Setkávám se v ČR naopak s lidmi, kteří anglicky umí. Ve vlaku nevýjimaje. Kolikrát mám větší problém v Německu, ale naštěstí se domluvím i německy. Jazyky jsou nutnost, ale u nás v Česku to neni problém. :)

20 Steeve X Steeve X | Web | 19. prosince 2017 v 12:51 | Reagovat

[16]: Promiň, hrozně mě rozesmálo, jak jsi hned začal bránit Okamuru, když o něm v celém článku nepadlo ani slovo. Možná přesně tenhle druh temperamentu na SPďácích nemusím.

Jak přesně státní školství může za neznalost angličtiny u lidí, kteří jsou ze školy tak dvacet let pryč? A jak u těch, kteří tam jsou teď? Můžeš doložit nějakou studii, která vypovídá, že soukromé školy mají lepší výstupy z výuky jazyků? Ď.

Ohledně tvého výčtu poslanců... nějak nevím, co tím politobásník chtěl říci. Že proti Paroubkovi a Babišovi neexistuje vokální kritika nebo opozice? Že já sám na nich neshledávám nic špatného? Že pokud se rozhodnu kritizovat Okamuru, budou mé argumenty pádné jen v případě, když budu do stejné míry kritizovat i zbylé vyjmenované? /BTW, přesně tyto, nebo je to jen obrazný seznam a pičovat mám  vlastně na všech 200 poslanců stejně, v rámci svobody a přímé demokracie?/ Zmněí se tím pak něco na prostém faktu, že Tomio Okamura je lhář, demagog, populista, zloděj a podvodník, který z Úsvitu vytuneloval 18 milionů a nejspíš se teď chystá něco podobného udělat SPD, straně postavené na tekuté nenávisti, xenofobii a naprosto lokálně neopodstatněných argumentech nasraných Čechů?

Promiň za dlouhý koment, tady máš bramboru.

21 Matthias Matthias | 19. prosince 2017 v 13:00 | Reagovat

[20]:

" když o něm v celém článku nepadlo ani slovo." - padlo

"Možná přesně tenhle druh temperamentu na SPďácích nemusím." - psal jsem, že nejsem jeho volič. To, že se mi to snažíš vnutit dokazuje tvůj fanatismus/hysterii

"Jak přesně státní školství může za neznalost angličtiny u lidí, kteří jsou ze školy tak dvacet let pryč? " - tak, že nevytvořilo vztah k cizím jazykům

"Můžeš doložit nějakou studii, která vypovídá, že soukromé školy mají lepší výstupy z výuky jazyků? Ď." - soukromé školy jsou také podřízené státní byrokracii, takže se nepočítaj

Obecně, státní instituce jsou celkově méně kvalitní, než cokoliv nestátního. To je fakt.

"nějak nevím, co tím politobásník chtěl říci." - že celé řadě lidí najednou evidentně nevadí zkorumpovaní bývalí STBáci, populisté a pošahanci, ale strašně jim najednou vadí okamrua. Narážím každou chvíli na nějakej jeho hejt třeba tady na blozích na blog.cz a přitom není horší/lepší než cokoliv, co tam bylo doposud.

"Zmněí se tím pak něco na prostém faktu, že Tomio Okamura je lhář, demagog, populista, zloděj a podvodník" - ne, ale proč ti tohle u něj vadí víc, než u ostatních politiků? V čem ostatní nejsou demagogové, lháři, populisté?

22 Steeve X Steeve X | Web | 19. prosince 2017 v 13:19 | Reagovat

[1]: To tě šlechtí! :D

[3]: Souhlasím, že vplout do toho je ze začátku pro starší ročníky třeba problém, nicméně člověk by se měl vzdělávat celý život, jinak tak nějak zaschne a ztratí možnost se přizpůsobovat poptávkám doby. Jde jen o to začít, to je skutečně půl práce :)

[5]: Možná tu zatrpklost i jde pochopit, mně jen vadí, když si pak takoví lidé stěžují na těžkost pracovního života a tak...

[6]: Tak mně by celosvětová angličtina nevadila, kdyby to opravdu byl univerzální jazyk, a nemuselo by se pořád řešit, kde se jak na mezinárodní úrovni bude mluvit. Asi máš na mysli utlačování ostatních lokálních jazyků ve prospěch AJ, to chápu, to je hnus.

[7]: To je klasický projev prázdnin. A já se docela divil, ale ani v Praze to není nijak světový, doslova. Na Němcích je právě skvělý, že vždycky umí jazyk - anglicky minimálně, ale třeba i holandsky atp. Jo jsou to příbuzný jazyky, nicméně oni tu energii se je naučit stejně vynaložili. S dobovým náskokem je to svatá pravda, ale i postsovětskej blok je na tom v mnoha případech líp, než my. Souvisí to s náturou a otevřeností lidí, spíš než historickým kontextem.

[8]: Jo, to je taky pravda - dneska ani ta AJ už v sívíčku moc nikomu nepřidá, o to víc je ale smutný ji nemít. To bylo asi Slovio, a do toho se mi teda neser, protože to je náhodou sper nápad, i kdyby to nemělo fungovat. Vymyslet univerzální komunikační kód pro...pfff...desítky jazyků, které jsou si jen do menší míry příbuzný? To je přece fajn a nikdo ti to nijak nenutí.

[9]: Jako ajťák rozhodně, co vím, tak kódy taky vycházejí z angličtiny (flashback do hodin FrontPage na výpočetce :D)

[11]:

[12]: :D :D Svatá pravda. Jak říkám, je to o přístupu těch lidí. Mají pořád tendenci něco si za tím jazykem domýšlet, asociovat si ho s něčím, třeba z minulosti. Přitom jazyk je prostě jenom... jazyk. Nemůže za to, jaký hovada jej ovládají, ne?

[13]: Kéž by takových bylo víc..

[14]: no očividně někdo bez toho jazyka existovat dokáže. Což mu nevyčítám, ale okrádá sebe i ostatní. Nechceš se učit anglicky? Oukej, ale pak nejde čekat, že svět na nás přestane pohlížet jako na uzavřenou bandu nekňubů, idk. Chceme jen benefity, popřípadě si stěžujem, to není moc efektivní způsob zlepšení své situace.

[15]: Snad nechceš po lidech, který sem jedou na týden, aby si dělali kurzy češtiny? :D Jde o to, že se ukotvil nějaký jednoduchý a rozšířený jazyk, aby mezinárodní komunikace mohla být i mezi běžnými lidmi co k čemu, tak proč tak demonstrativně odmítat spolupráci? A ajk padlo v komentářích níž, právě Francouzi a Špnělé a jim podobní se těch stereotypů o cizích jazycích zbavili a problém mluvit anglicky nemají. Protože koneckonců jim z toho vždycky číhá peníz, a oni to vědí.

[19]: Tak to máš úplně opačnej dojem, možná máš větší štěstí na lidi, ale já opravdu kam jdu, tam buď angličtinu pohřbí rovnou, nebo je to těch pár slovíček a frází, který asi úplně nestačí :/

23 Steeve X Steeve X | Web | 19. prosince 2017 v 13:29 | Reagovat

[21]: Ale mně to nevadí víc :D Mně to jen vadí hodně. Nepřehlížím prohřešky ostatních politiků.

Ale když jsme u toho, Okamurovci jsou prostě extrémistické hnutí, jejich názory jsou na hraně. Takže v jistém smyslu i ano, budu proti nim hlasitější, než v případě zlodějíčků a příležitostných vinařů. Jde o ideu, kterou ten člověk šíří, o to, jak pracuje s voliči a co z nich dělá - třeba kauzička Zdechovský atp. Tady už nemluvíme o lidech, co si přišli nakrást, ale nakrást způsobem, který deformuje společnost a poškodí nás možná mnohem víc, než Nečasovy šarádky se správní radou.

Potřebuješ mít vztah k jazyku, aby ses ho měl motivaci naučit? Nemyslím si. Učitel má na výuku vždycky vliv, to bez debat, jenže pořád je to student, kdo má primárně vyvíjet snahu, a tam to hasne. Neházel bych to úplně na školství.

Ok, Tomio je v memíčku. Nenění nic na faktu, že článek se ho netýká, a když už tak odkazuje na jeho voliče, nebo povahu, kterou takoví voliči mají. Že to spojuješ s kritikou Okamury mluví samo za sebe. Něco na tom je.

Já sem psal, že jsi jeho volič? Prosím citaci.

Netvrdím, že ostatní sou svatí, a chápu, že hejtováním Okamury zbývá míň pozornosti pro ostatní šmejdy, ale co je moc, to je moc. Nechápu argument, že není správné na něco upozornit jen proto, že to dělá víc lidí jinými způsoby, to pak můžeš morálně rezignovat na všechno, ne?

A že stát je nejhorší hospodář? Budiž, taky to není plošně použitelné, ale zajímala by mě alternativa. Jak bys chtěl zajistit fungování vzdělávacího systému bez pomoci státu?

24 Víla Víla | Web | 19. prosince 2017 v 17:31 | Reagovat

Jako jasně, lidi jsou ignoranti... Ale co my, kteří jsme prostě jen blbí na jazyky? :D Myslím si, že jsem dobrá na dost věcí... Matiku jsem ovládala vždycky dobře, stejně tak biologii, v literatuře jsem excelovala, vystudovala jsem vysokou školu a jsem magistra, takže asi úplně pitomá nejsem. Ale jakmile na mě někdo začne anglicky, tak jsem prostě za debila, protože ať se snažím, jak se snažím, já ten jazyk nezvládám ani po jedenácti povinných letech učení na školách. Umím říct pár vět o sobě, objednat si jídlo a tím prostě končím...

25 Cherrybumbum Cherrybumbum | Web | 19. prosince 2017 v 19:12 | Reagovat

Neříkám, že má angličtina občas není na úrovni: "Hi, my name is Potato", ale nějaký ten základ bychom mít mohli všichni, kteří momentálně studují nebo školu v posledních 20 letech opustili. U nás to bude ale také způsobenou tou naší zvláštní mentalitou, kdy si myslíme, nejen, že si z nás každý musí sednout na zadek, protože my jsme ti Češi, takže všichni musí chápat, že neumím jazyk, ale ani nebereme v úvahu kulturu a zvyklosti jiných zemí (ale o tom by se dalo hodně dlouho debatovat). A další věc, která mě zaráží, že se hodně často setkávám s tím, že cizinec osloví nějakého Čecha, a ten mu odsekne něco jako "Ti nerozumím, ty vole", a davaj pryč bez jakékoliv snahy tomu člověku nějak pomoci. V létě jsme byli s kamarády v Itálii, a ptali se v Římě na cestu do centra staršího pána, který pracoval na parkovišti, kde jsme auto nechávali. Neuměl anglicky ani bž, ale přesto se snažil rukama nohama tak dlouho, dokud jsme nepochopili, kudy na metro, na jaké stanici máme vystoupit a kam se pak vrátit zpátky. To se tady bohužel nevidí. :-?

26 Ortie Ortie | Web | 19. prosince 2017 v 19:16 | Reagovat

Angličtina je myslím v dnešní době poměrně nutnost, neříkám, že jsem zrovna nějak úžasná, ale snažím se a myslím, že nějaké základy se snad může naučit každý...

27 sportovnii sportovnii | Web | 19. prosince 2017 v 19:34 | Reagovat

[15]: Ti lusofonní taky jinak než portugalsky neumějí

28 V. V. | E-mail | 19. prosince 2017 v 23:05 | Reagovat

Umím kromě češtiny i další tři jazyky a angličtina mezi ně patří. Umím ji na dobré úrovni, domluvila bych se, ale nesnáším ji a chce se mi z ní zvracet. Ne. Opravdu to nění lehký jazyk. Možná že se vám všem může zdát, že je primitivní, ale jste na omylu. To, že musí člověk snad milionkrát přemístit jazyk po patře aby mohl vyslovit jedno blbý kostrbatý slovo, který se vlastně nakonec vyslovuje úplně jinak než se píše, není lehký. Angličtina pro mě ani není tak krásná jako třeba jiné evropské jazyky.
Vůbec se těm lidem, kteří anglicky neumí a ani se angličtinu nechtějí učit, nedivím. Ta námaha za tak hnusný jazyk opravdu nestojí - hlavně v případě, kdy ji ten člověk ani nevyužije.
Jsem docela ráda, že nežiju v Praze. Tady u nás na moravě potkám tak jednoho turistu za uherský rok a to mi bohatě stačí.
Toť můj hejtovací názor. :D :)

29 Steeve X Steeve X | Web | 21. prosince 2017 v 10:28 | Reagovat

[24]: No, a možná to úplně stačí. Po nikom nemůžu chtít byznys ingliš, ale prostě se umět nějak úplně elementárně domluvit, to by měl zvládnout opravdu každý. A taky se to nedá úplně měřit podle toho, kolik roků jsi jazyk studovala, to prakticky o ničem nevypovídá. Můžeš se roky plácat ve školních systematických blábolech, nebo se za půl roku naučit perfektně anglicky někde na profi kurzech a v zahraničí.

[25]: Přesně o tomhle mluvím!! Děkuju. Za tenhle názor se můžu s klidem postavit. Jde o typ zázemí, které tu cizincům tvoříme. Pořád mají ti Češi pocit, že je to špatně a já to nechápu.

[26]: Přesně tak.

[28]: A dostala ses někdy k francouzskému un en une on? :D Já sem třeba přesvědčen, že tě znalost jazyka obohatí i v případě, kdy ho přímo nepotřebuješ. Je to prostě novej systém přemýšlení, a to je na tom super.

30 jmenuju-se-sacharin jmenuju-se-sacharin | E-mail | Web | 22. prosince 2017 v 7:48 | Reagovat

[17]: Tak jsi měla štěstí. :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama