Kam patří cigarety?

11. června 2015 v 15:09 | Steeve X |  Ce que me dérange (Co mě štve)
Ne, nebudu psát takové ty žblepty, co vštěpují maminky do hlav svých ratolestí. Klidně si kuřte - důsledky jsou dobře známé, není se třeba jimi ohánět. Ostatně, pokud někdo i přesto dobrovolně s něčím takovým začne, nemám mu stejně moc co říct. S čím souhlasím je, že se kolem cigaret dělá dost velké halo. Je to komodita přímo démonizovaná ve všech médiích, což v podstatě slouží i jako hlavní záminka k naprosto neuvěřitelným zdaněním, která se tím veřejně tolerují a ještě podporují. Ale tak dobrý. Jak to je s kouřením na veřejnosti? Čili kuřáci jsou na jedné straně příliš buzerování bojovnicema za lidský práva a bůhvíco, ale sami kolikrát okolí serou.




Jeden krásný příklad. Ve středu si takhle jdu po Pardubkách, přede mnou cica, šaty někam stěží nad pas, kabelečka na ruce, cigárko v držce. A pochoduje i rychlec než já, na což docela čumim, předchází mou maličkost a furt s tím vajglem v hubě. A tahá si - a fouká to na všecky strany. A já jdu za ní jako pičus v nikotinovým oparu, žádnej problém, asi půl kiláku a furt čuchám ty její srajdy, jak to za ní ještě na sto metrů zůstává čpět. Pak borka dohulí, mrdne vajgl na chodník, vytáhne další a jede bitching nonstop... Takže sem vlastně vykouřil dvě cigarety, ani o tom nevim.

A to bude asi důvod, proč kouření na veřejnosti zakazujou. Heslo "pasivní kouření" je omílané dosyta, ale v jádru jde vlastně skutečně o to, že člověk i když nekouří, tak prostě musí. Ať sedí na zastávce, v horší hospodě nebo jde ulicí, stoprocentně za chvíli narazí na nějakýho hulibrka, kterýmu je to jedno. Není to "vaše zdraví"! Ježiš, kuřáci sami nejlíp vědí, jak pak všechno to oblečení musí smrdět po jediným šluku - a teď si vemte že v tom hnuse musíte ještě celej den chodit, nebo se ukazovat na veřejnosti. (Nehledě na podezíravý rodiče :D)

(Steeve hraje na city! :D)

Pak je tu ještě pochopitelně druhý problém - jo, když někdo kouří doma, nikdo mu to zakázat nemůže. A taky to odnáší jeho okolí - stačí mít balkón nad bytem kuřáka, jít k němu na návštěvu - o nervy je pak s ním bydlet. A některým rodičům-kuříkům je to ještě ke všemu úplně u prdele, co čichají jejich děti. Moje babička s otcem kouří jako fabriky, ale mají aspoň dost slušnosti odpoklonkovat se někam na zahradu, nebo na verandu.

Začínám mít čím dál tím větší pocit, že ke kouření tak nějak inklinují hlavně omezenci nebo asociálové. Nutili byste ostatním chlast na potkání jen proto, že vy ho máte rádi? V tomhle případě naprosto podporuji mínění většiny - proč by zbylých dejme tomu osmdesát procent návštěvníků v restauraci muselo smrdět, kašlat (nehledě na ty, kteří mají alergie a astma, že...) a odhánět tu srajdovou mlhu jen proto, že ti zbylí jsou moc líní se někam odklidit, když už teda nezkrotně MUSÍ?! A ne, není to seksi. Další věc už pak je, jak "oddělené" ty kuřácké prostory vlastně jsou...


"Mladí nemají kouřit", přitom jim to dospělí foukaj skoro do xichtu. Očividně se to nepočítá? Pochopím kouření jako rituál, jako společenský prostředek, dokonce i jako thug life. Kuřáci se nemají proč cítit nějak ublížení, snad kromě těch cen - které ale stejně nakonec jsou ochotní hradit. Ano, ten návrh v parlamentu má smysl, důvod i hypotetické výsledky. Na veřejnosti si ty cigarety strčte do jiné díry - jen ne té ústní. Co se týče svědomí a zvyků kruřáků domácích - nechť jsou ti neškodní ignorováni. Do bytu se vám vládní zákony srát tolik nemůžou. Vše ofensivní přenecháme na naší úžasně funkční sociálce. (Wow, dobrej nápad na článek :D)

Kouří někdo ve vašem bezprostředním okolí?

Jak se stavíte k "pasivnímu kouření?" (Tomu nezdravému, wtf...)

Btw, už jste viděli Můj seksi Ask a Můj seksi Facebook? :D

Hmm, chtělo by to zas nějakej odlehčenější post, vynasnažím se. Taky přijímám návrhy na kandidáty pro další díl "Rozhovorů s blogerem"! Mimochodem, co takhle další úžasná báseň? :D :D A když budete té lásky, mrkněte se na Facebook TT a soutěž Článek měsíce! Tím definitivně vyčerpávám počet odkazů na deset let dopředu :D :D

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 ASH ASH | Web | 11. června 2015 v 17:18 | Reagovat

Mně se teď líbí, jak se zvedla vlna ohlasů o tom, jak budou chudinky kuřáci diskriminovaní, když nebudou moci kouřit v restauracích a hospodách. Prý to většinu podniků zlikviduje. Blbost. Když přestanou chodit kuřáci, začnou nekuřáci. Hotovo. Vyřešeno. :D
Jinak mě dostává, jak se ohání právy, přitom neustále omezují práva nekuřáků. Ještě si pamatuji, jak každé ráno na střední bylo naprosté peklo. Do školy spolu se studenty přišla i vlna smradu z cigaret. A to ani nemluvím o tom, když si vedle vás v autobuse (vlaku atd.) sedne člověk, co denně vykouří i dvě krabičky. Prostě hnus.

Celkově proti kuřákům nic zásadního nemám, tedy pokud nejsem nucena pasivně kouřit. Ať si své právo kouřit klidně nechají, ale mně ať neberou právo na nekouřit.

2 KZ KZ | Web | 11. června 2015 v 21:22 | Reagovat

V tomhle s tebou naprosto souhlasím. Líp bych to nenapsala.

3 Jeremiáš Jeremiáš | Web | 12. června 2015 v 14:03 | Reagovat

Dobré shrnutí obou úhlů pohledu, ačkoli jeden samozřejmě dominuje. Mám to podobně. Kouření jsem vždycky považoval za jeden z nejnepochopitelnějších zvyků. Chlast - dobře, možná to někomu chutná (přiznám se, že mně nijak zvlášť). Některé drogy - jasně, kdo hledá důvod, najde... jenže cigarety popravdě nechápu doteď.

4 Ten opeřenec Es Ten opeřenec Es | Web | 12. června 2015 v 21:35 | Reagovat

Myslím, že by bylo nejlepší rozdělit podniky na hospody a restaurace, kde by se v těch hospodách (pajzlech) dle libosti kouřilo, až by se zelenalo. Protože upřímně, zakázat kouření v nějakým pajzlu, protože tam připravují jídlo, které je mimochodem typu klobása, utopenec atd., mi přijde jako pitomost. Protože sem se chodí kouřit. Tady se slézají ti dědci, tady žijí štamgasti, sem si chodí študenti pokecat a hrát kulábr. I když..., dobře, začínám se do toho zamotávat, vymýšlím argumenty a obhajoby, které se vylučují navzájem, takže to radši rychle ukončím. Já vím, že je to naprosto naivní a stupidní, ale nemám ráda velké změny a potrpím si na tradice, mezi něž patří i zahuleno v hospodách (ne restauracích, dle mého rozdělení, které by ovšem stejně nešlo uskutečnit). Možná by se hodilo říct, jen tak pro ucelení mého komentáře (možná spíš rozvrácení), že kouření odsuzuju.

A ještě něco - nechci se moc vtírat (pozdě), ale klidně bych se nahlásila jako dobrovolník na rozhovor. O_O

5 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 12. června 2015 v 22:39 | Reagovat

Spláchli jsme ty hříšné tyčinky do hajzlíku!
Heh, vždycky, když se vytáhne kouření, vzpomenu si na Roda a Toda Flandersovy :D

A jít po ulici za někým, kdo kouří, to je děs. A ještě víc mě baví vidět z tramvaje a vidět, jak si tam půlka lidí okamžitě zapaluje jak kdyby neměl přjít zejtřek, nebo jak kolem pochodujou kuřáci s elektronickou cigaretou a ožužlávaj ji co dvacet vteřin nonstop :D A bydlet s kuřáky? Peklo. Půl roku jsem bydlela. Sice chodili na balkon, jenže pokaždý, když se vraceli dovnitř, tak se to z balkonu táhlo do pokoje. A protože přístup na něj byl z mého pokoje a já chodila brzo spát, tak se ještě od deseti večer vyhulovalo v kuchyni, ale i když tam měli otevřené okno, táhlo to do bytu a když jsem si nedala pozor a nedovřela pořádně dveře, tak mě po půlnoci pravidelně budila noční můra, že jsem zavřená v udírně :D

6 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 12. června 2015 v 22:40 | Reagovat

[5]: *vystupovat z tramvaje

7 necroparanoia necroparanoia | E-mail | Web | 14. června 2015 v 20:06 | Reagovat

Jsem nucená každej den ráno na zastávce vyhulit tak jedno až dvě cigára už jenom tím, že čekám na autobus. Někdo si to prostě neodpustí, ani když tam na školní autobus čekají malý děti no. Každopádně za mě má velký plus zákaz v restauracích. Ono to vyhrazení jednoho, dvou stolů, který jsou teda jako nekuřácký je jako kdyby byl bazén z jedný strany "Smí se chcát" a z druhý "nesmí se chcát" :D

8 HellieG HellieG | Web | 18. června 2015 v 3:39 | Reagovat

Moje nejlepší kamarádka, co kouří od třinácti, nedávno prohlásila, že si myslí, že to, že zakázali kouření v hospodách je vlastně dobře. Sama patří ke tomu málu slušných kuřáků, co si prostě uvědomují, že ostatní jejich zlozvyk může obtěžovat. Mě osobně šíleně iritují lidi, co kouří na zastávkách (od toho totiž většinou nikam nezdrhnete) a na ní si vážím, že by tam nikdy nekouřila, protože ví, že někomu by to mohlo vadit.
Jinak co se týče mého názoru na kuřáky, pohybuju se v prostředí kde prostě jsou, a celkem dost, takže jsem si tak nějak zvykla a pasivním kuřákem jsem dobrovolně (sice je to škodlivé, ale upřímně, kdo jím dnes není, že?). U studentů, vysokoškoláků a lidí mého věku mi cigareta v ruce zas tak moc nevadí, protože je to dost často jen nepovedený způsob, jak se zabavit/uklidnit/zpestřit si studentský život. Co mě irituje daleko víc jsou matky (popř. otcové), co vezou kočárek/vedou za ruku malé dítě a u toho si pokuřují. No za to bych vraždila. Když už to někdo tolik potřebuje, tak ať tím alespoň neobtěžuje to malé dítě. A pak tu samozřejmě máme těhotné matky-kuřačky, k tomu fakt asi není moc co říct.

9 Steeve X Steeve X | E-mail | Web | 22. června 2015 v 17:07 | Reagovat

[1]: Přesně, nikdo jim jejich právo kouřit nebere. Jde jen o to aby byli ostatní ochráněni a ušetřeni zbytečných potíží, kterým se dá vyhnout jen na základě několika odepření. Jenže někteří očividně odmítají od svých "zvyků" ustoupit i za takovou cenu...

[2]: Díky, já taky ne :D

[3]: Asi je to taky hodně o preferencích. Nějakou tu chuť to má :P A díky, že sis všiml mého pokusu o zastřenou objektivnost :)

[4]: Nemusíš se omlouvat za své názory. Nezdá se mi to vykonstruované, jen se klidně neboj projevit i dlouhýýýým komentářem :P Na druhou stranu musím přiznat, že za sebe žádnou tradici v "pajzlech" nespatřuji. Je to prostě jen opravdu odpuzující místo a bejt já prezident, tak je vymýtím :D

[5]: Jo, máme podobné zkušenosti, bohužel i stejně negativní. Ačkoliv je pro pasivního pozorovatele vlastně velice těžké vidět na kouření něco kladného - pokud nemáš ráda cizí neštěstí :D

Já i jiní z mé rodiny jsme zkoušeli na své příbuzné-kuřáky už leccos - splachování, schovávání, vymlouvání, ale dokud člověk opravdu nechce s něčím praštit sám, vždycky si najde důvod, proč pokračovat...

[7]: Jo, to je dobrý přirovnání. A na zastávkách před malejma dětma prosimtě nekuř, to bych si tam musel osobně dojít zachránit čest blogerské komunity! :D

[8]: Jo, existují i "slušní kuřáci", jen jsou to prostě pořád kuřáci a promiň, ale když ti někdo foukne ten hnus do xichtu, je už celkem jedno, jakou má povahu, nemyslíš? :D A chápu samozřejmě i takové ty studentské zvyky, zkoušení nového a zahánění stresu apod., jen prostě... jde to i zdravěji a přívětivěji k ostatním :P

10 stuprum stuprum | Web | 28. června 2015 v 3:41 | Reagovat

Souhlasím s pasivním kouřením, protože ty látky jsou třeba, aby dobře fungovala hlava. :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama