Co nesnáším na Vánocích

20. listopadu 2014 v 14:29 | Steeve X |  Ce que me dérange (Co mě štve)
Ale vážně, jděte s tím svátkem do háje. Vánoce mě unavují, vysilují - a to jak fyzicky, tak psychicky. Co jsme to z toho svátku udělali? Nějaký hollywoodský boj o nejlepší dárek ve frontě u Tesca? Hektickou honbu za "láskou a poklidem", která pošlapává snad úplně všechny původní tradice? Nesnáším tohle období, leze mi na nervy plnit konvence ve stylu obdarovávání druhých na základě vztahů, povinnost utrácet peníze za věci, o které druzí nestojí a oplatí je taktéž zbytečnostmi. Nechci falešné kecy o zázracích ani zfetlý ksicht Macaulaye Culkina. A ty koledy... -.-

(Z tý fotky je mi na blití :D)


Fuuuuj Santaaa! Lepší je Ježíšeeek! - Hrabe vám lidi? Tak předně - hádat se o vymyšlených a dávno zkonspirovaných postavách je tupost. Za druhé, není to vážně úplně jedno, co kdo slaví, komu kdo "nosí dárky"? Daleko horší je, jak se tyhle symboly zneužily ve prospěch komerce a oblbování lidí. Protože emoční nátlak vyřeší všechny obchodní trable, citové vydírání funguje vždycky. A tak už v listopadu vídáme tlusté robotické santy přehrabovat prázdné nafešněné krabice a zubit se z kamionů, načež je přidána fráze, jako že "Potěšte své blízké"... Já vám potěšim, to budete čumět.

Nepřipadají si ty lidi jako kreténi, když se už půl roku dopředu nechají honit a frustrovat finančnickými "standardy"? Dobrovolně? Co má vlastně jedinec za jinou možnost, žejo. Všichni jeho blízcí tomu svátku propadli taktéž a on přece nechce "nikoho zklamat". Plkejte si kolik chcete - o tom, že dárky jsou jenom důkaz toho, že na vás někdo myslí, že by to měla být úplná maličkost a hloupost. Prdlajs! Každý tak jako tak očekává cizí pozornost, v těch horších případech to pak přeroste v desetitisícové nákupy a zadlužení u Ér benk. (Reloaduju Blog vždycky, když ty jejich hovadismy vidím...)

Je to úplně stejný den, jako každý jiný v tomto i příštím roce. Nevím, proč by zrovna jen o Vánocích měli všichni být hodňoučcí a miloučcí. Je to kravina, člověk může být celý rok hajzl a pak dá párátko bezdomovci a je svatořečenej? Ugh... Takhle by svět neměl fungovat - na prostoduchosti, na infantilních úsměvech a blbých proslovech. Jo, je to hezký - můžete se sejít, dát si lepší jídlo, zavzpomínat na tradice, ale tím to končí! Proč mají lidi potřebu cpát si na střechu dvoumetrové blikající sněhuláky a motat se do světýlek? Jde se prostě s davem, no...

Lidi, sakra! Vánoce jsou hezkej svátek! Tak si ho užijte! Zpomalte, sbližte se. A né, že někdo bude závodit, kolik toho stihne nakoupit, kolik zase nechá u kasy těm banánům... Přestaňte rozmazlovat svoje děti, kráčet do pekel ve stopách ho-ho-ho Amériky a hned bude na světě líp... Šlohněte v lese stromeček, rozmasakrujte kapříka, přivoďte si zácpu z cukroví a čekejte na zlatý prase. Bude to fakt žůžo, když se nenecháte zmanipulovat tou zelenou sviní, co rozdává tablety a nákupním centrem s milionem blikátek. Nebo snad máte pocit, že ta vydřidušská frustrace k tomu patří?!

Můj strejda je Rebel, ten na Vánoce opravdu kašle. Nekupuje dákry vážně nikomu, ani svým dětem. O ten svátek nestojí, slaví ho jen tak nějak z donucení, čímž se mu daří vymykat se stádu. No nevím, asi je to druhý extrém. Možná už jsme totiž Vánoce - ten starý, pohanský svátek, ve který se Ježíšek rozhodně nenarodil - vyumělkovali natolik, že prostě... má něco do sebe. Ten pocit, ta atomška, za to to ještě i mně stojí. Bohužel daleko víc z toho má naše Afi.

Váš kazisvět Steeve X.

A jak jste na tom s X~mass vy? Falalala-lá lalá-la-la.

Zdroj obrázku: http://www.tots100.co.uk/wp-content/uploads/2012/12/christmasfamily.jpg
 

18 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 20. listopadu 2014 v 14:42 | Reagovat

Já Vánoce miluju. Miluju výzdobu a atmosféru. A fakt miluju světýlka. Jakoukoli jinou výzdobu a pracholapače nesnáším, ale na Vánoce čím kýčovitější, tím lepší, prostě se mi to líbí a baví mě to dělat, opravdu baví, nemám nervy a není to pro mě povinnost, ale záliba. Ale neuklízím, jen jako normálně, pečení cukroví se neúčastním, většina mi moc nechutná, s lidmi se nescházím, nemám zájem, prostě si pouštím písničky, koukám na vánoční filmy a pohádky, pálím jednu svíčku za druhou a jsem spokojená. Dárky taky nekupuju, nemám peníze, tak co. Nikomu. Co má být? Ale ráda jezdím nakupovat s rodiči. Baví mě, jak jsou lidi nasraní a já tancuju s vozíkem v obchoďácích a zpívám si koledy a je to nasírá ještě víc :D

2 MaddyHarry MaddyHarry | Web | 20. listopadu 2014 v 16:25 | Reagovat

[1]: U mě je to skoro stejné jako u Ann Taylor. Miluji tu výzdobu, světýlka a vyzdobené stromečky na každém kroku. Miluju ten kýč a užívám si to každý rok. Ale to je pak vše. Cukroví nepečeme - maximálně vypomohu se salátem -, rád koukám na Vánoční filmy a zvládnu i tu tématickou hudbu i když z koled v obchoďáku jsem loni málem mlátil hlavou o zeď. A miluju jak se spousta lidí tlačí v obchoďáku, snaží se koupit nějaký dárek a hone rychle něco sehnat, jsou pod tlakem a já to nevnímám.. a je mi to fuk. :D Dárky kupuji jak se mi to hodí. Ale rozhodně ne moc dopředu. :-D

3 Jeremiáš Jeremiáš | Web | 20. listopadu 2014 v 16:44 | Reagovat

Pustil ses na tenký led, neb mnozí budou oponovati tobě. Já nicméně s hlavními body tvého trakrátu souhlasím (už jsem se bál, že opustíš svůj naštvaný tón) :D

PS: Koukej si nainstalovat Adblock. Reklama je zlo! :-D

4 Desirée Lydon Desirée Lydon | Web | 20. listopadu 2014 v 16:47 | Reagovat

Já se Vánoci snažím nestresovat, jenže to je těžký, když na tebe od půlky října řve ten zelenej ksicht ,,Jeeežíííšku, už je čááás!" (Kdo má taky chuť se v té chvíli rozběhnout hlavou proti televizi?) Líbí se mi ta atmosféra, ale ta česká, ale ta americká se Santou, kofolou a těma obludama, co ukradli Vánoce... Bohužel je to čím dál více komerční svátek. Což se mi moc nelíbí.

5 Aliwien Aliwien | E-mail | Web | 20. listopadu 2014 v 17:21 | Reagovat

Vyznávám české tradice a české Vánoce. Jejich smyslem alespoň pro mne je setkávat se se svými blízkými a přáteli, popovídat si při dobrém jídle a pití. Dárky jsou už jenom třešničkou na dortu. Pravda ale je, že Vánoce jsou stále čím dál tím víc svátky komerčními a to se mi opravdu moc nelíbí, stejně jako nejrůznější Santismy či v dřívějších dobách Jolky či Mrazíkoviny. Ale s tím asi nic nenaděláme, a proto nejlépe bude, aby si každý užil svátky podle svého.

6 Serena Serena | E-mail | Web | 20. listopadu 2014 v 19:28 | Reagovat

Celý rok si můžu udělat radost a něco si koupit nebo někomu něco koupit. Já měla vánoce už ve středu když jsem od přítele dostala pár nových 'věciček'. :-D Jinak se mi na Vánocích líbí-je zima, když je sníh je to nádherná kombinace s světýlky na ulici. Ale tím asi končím...ach kde jsou ty roky sladkého dětství...

7 Janča Janča | E-mail | Web | 20. listopadu 2014 v 20:30 | Reagovat

Opět s článkem musím nesouhlasit. Tím koncem jsi to trošku vylepšil, ale stejně. :D Podle mě je hezký, že jsou lidi alespoň v tenhle sváteční den milí, hodní a štědří. Že alespoň jednou vymění tu svou naprdlost za láskyplný úsměv a ještě si jako bonus dáme hezký dárečky. Horší je, když se dárky dávají jako povinnosti a obě strany dostanou hloupost. Já když nevím, co koupit rodičům, tak jim nedám nic, bratr, když neví, co koupit, tak dá peníze,... Ale když to vím, tak si to vychutnávám, že daného člověka obdaruji něčím, co si přeje. :)
Mimochodem, neříkej mi, že jsi z Pardubic?!

8 Kiwi Zelená Kiwi Zelená | Web | 20. listopadu 2014 v 20:33 | Reagovat

Já mám na mediální Vánoce totální alergii.

9 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 21. listopadu 2014 v 18:07 | Reagovat

Tak kdysi ještě před Ježíškem se slavily jakési pohanské svátky a říká se, že aby se ujalo nové náboženství a s ním i jeden z největších svátků pro křesťany narození Spasitele, tak se to jeho datum narozenin prostě "posunulo" :D a máme tu Vánoce.
Já také to honění za dárky nemám ráda, nemám ráda tu "vánoční atmosféru", kdy se řeší různé pitomosti a to dokonce i ve škole, kdy se řeší vánoční besídka, ble.
Možná jediná pozitivní věc na "moderních Vánocích" je ta, že lidé se aspoň musí přetvařovat, že si ještě nějakých hodnot váží. Protože kdyby se to aspoň nehrálo, tak bys tady měl opravdovou anarchii. :-D

10 Radfordová Radfordová | Web | 21. listopadu 2014 v 20:59 | Reagovat

poslední tak dva roky vánoce psychicky naprosto nedávám... letos... nevím, bojím se jich :D jediný na co se těším je že budu dávat dárek přítelovi, i když pořád naprosto netuším, co to bude :D

11 Luci Luci | E-mail | Web | 21. listopadu 2014 v 22:54 | Reagovat

Miluji Vánoce a vždy se na ně těším. Dárky řeším až tak měsíc před Vánoci a vůbec z nich nestresuji - nebo aspoň minimálně. Vánoce jsou pro mě svátek, kdy se konečně sejdeme jako celá rodina - Štědrý den je snad jediný den v roce, kdy si na mě má rodina udělá čas a skutečně poslouchají, co jim chci říct... Je to pro mě období, které trávím s rodinou a je to takový moment sblížení... :)

12 Jannie Wearbliss Jannie Wearbliss | Web | 21. listopadu 2014 v 23:12 | Reagovat

Šlohněte v lese stromeček, rozmasakrujte kapříka, přivoďte si zácpu z cukroví a čekejte na zlatý prase.

:D:D Miluju tvoje články, vždycky se tak skvěle pobavím. Vánoce jsou zbytečný stres navíc. Úplně bych je zrušila a nechala pouze vánoční prázdniny :D Ale teď vážně. Všichni z toho dělají hon za nejlepším a nejdražším dárkem, stres, boj s tchýní o lepší cukroví, soutěž se sousedem o lepší výzdobu...vždyť je to úplně fuk. Většina Čechů jsou stejně nevěřící, tak proč se tím svátkem tak zaobírají? V závěru jsme akorát všichni zklamaní, protože Ježich nikdy nedonese to, co opravdu chceme. A Tesco se nám za zády tiše posmívá, jak jsme hloupí a naletíme na všechny "akce".

13 stuprum stuprum | Web | 22. listopadu 2014 v 2:35 | Reagovat

Mít Culkinovy prachy,... už jsem kaput. :D

14 necroparanoia necroparanoia | E-mail | Web | 24. listopadu 2014 v 1:09 | Reagovat

My jsme si k minulým Vánocům dali kočku pod stromeček a jsme spokojení celá rodina :D i kočka :D a nechybí nám kýčovitý pitominky nebo snad ruinující veledary :D

15 Bocian Bocian | E-mail | Web | 24. listopadu 2014 v 22:17 | Reagovat

Ako účastník darčekového ošialu podávam demisiu! Nebaví ma to! Keď sa ma niekto z rodiny pýta, čo by som chcel, mám univerzálnu odpoveď: Nič! Je mi jedno, že mi napokon aj tak čosi kúpi, že sa môžem cítiť zle, lebo som mu "neopätoval rodinnú lásku", ale ja netúžim po stresoch z nákupov a prázdnej peňaženke. Mám rád sneh, pečenie koláčov, vianočné filmy a rozprávky a pohodu, s ktorou som sa ešte ani nezoznámil. Zakladám odboj za Pokojné Vianoce!

16 Em Age Em Age | Web | 27. listopadu 2014 v 10:56 | Reagovat

Dokonalý článek.
Opět se ti podařilo mě rozesmát. :D :-D
Naprosto s tebou souhlasím, od A do ZET. Hlavně mě potěšila zmínka o pohanském svátku. Lidé dnes ani moc neví, že Vánoce dřív byly pohanským svátkem a ani se nejmenoval Vánoce. :D
Ty hádky Santa-Ježíšek mě také dostávají do kolen a kdykoli to vidím, otevírá se mi kudla v kapse. :D

17 Blanka Blanka | Web | 28. listopadu 2014 v 9:27 | Reagovat

Zelená svině Alzáček mě taktéž pěkně se** :-D Nehledě na to, že ho v telce můžeme vidět už od září.
Osobně za dárky neutrácím majlant a už vůbec se nehodlám kvůli Vánocům zadlužovat. Nikdy jsem nebyla vychovávaná tak, že bych k Vánocům dostala telefon, tablet, apod. Spíše si užívám tu atmosféru, pohádky a strávený čas s rodinou :-) Když se nad tim ale člověk zamyslí...Proč vlastně kupovat dárky? Protože to většina lidí dělá? O_O

18 Tai Todd Tai Todd | Web | 28. listopadu 2014 v 9:33 | Reagovat

Já jsem na tom tak, že to vůbec neřeším. Jo, ozdobičky a debilní komerční kraviny už co jsou všude už od září mi celkem vadí, ale, že bych to nějak řešila, to ne. Osobně bych vánoce jako takový vůbec neslavila, sice vím, že dneska už dávno nejde o nějaké duchovní významy, ale nejsem věřící, takže je nechci slavit a ani mě to nebaví. S otcem, s kterým bydlím, se na tom shodneme, nepečeme, nezdobíme stromeček, koupíme si vzájemně jen nějakou drobnost, protože ani jeden neumíme vymýšlet dárky nebo si o něco říct, o štědrém dnu jdeme do města na svařák a tím to pro nás hasne :D Ale je fakt, že lidi co hrozně prožívají vánoce, nechápu.

19 ANNihilation ANNihilation | Web | 28. listopadu 2014 v 9:34 | Reagovat

U článku jsem se fakt pobavila, umíš to podat. :))) Asi chápu, co tě štve, taky nerada koukám na ty přehnanosti všude kolem - od kýčovitých výzdob, přes šílení od září, až po půjčky na dárky (což je fakt debilila).
Ale stejně je vidět, jak se na ty Vánoce těšíš. A budeš určitě rád i za nějaký dárky, a stejně tak za ty, kterejma někoho potěšíš. ;))

20 Weiler Weiler | Web | 28. listopadu 2014 v 9:48 | Reagovat

Oni ale existujou lidi, co si dokážou vánoce užít i bez stresu. Já zas patřim mezi ty, kterym komercializace nevadí, jednou za rok si materialistickej hedonismus pustim k tělu. "úplně stejný den, jako každý jiný v tomto i příštím roce" třesky plesky, stejně takovej je v tom případě asi den svatby nebo narození tvýho dítěte. Já vim, že to je hromada stylizace v tomhle článku, ale zkus přijmout fakt, že horečný nakupování už patří k tradici. Lidi si dávali dárky už v těch oslavovanejch pohanskejch dobách. Že žijem v době, kdy ponožky pod stromeček ve většině případů nevyvolaj stejnou radost, jako nová elektronika, protože ponožek je zkrátka dostatek, neni známka rozmazlování. Skoro naopak...
Možná tě sere, že žijem v konzumní společnosti. Mě to sere určitě. Ale právě díky pravidelnosti vánoc se na to můžu jednou za rok připravit. Takže nevim jak ty, ale já i v tom předvánočnim shonu vidim opravdovou radost, kterou ostatnim nechci kazit brblánim, jak nás konzum ničí.

21 Katie Katie | Web | 28. listopadu 2014 v 9:58 | Reagovat

Já bych v to období pouštěla v obchoďácích "Zasraný Vánoce" od Sodomy Gomory jako marketingovej antitah.

22 Jana Jana | E-mail | Web | 28. listopadu 2014 v 10:24 | Reagovat

Vánoce nemám ráda. Pokud doma nejsou děti, je to den jako každý jiný. Letos jdu normálně do práce v tichosti se vysmívat těm, co budou jančit, že jim nejde kreditka a já jim budu muset se skrytým úsměvem říct, že se omlouvám, ale bohužel tu nákup budou muset nechat :). Večer si dám salát s rybou, kecnu si do gauče ke kočkám a budu se těšit, neboť následující den budu mít v práci volno :).

Každopádně když slavím Vánoce doma, se svojí tříletou sestřičkou, tak poslušně plním všechny mamčiny příkazy, aby ségra měla Vánoce perfektní, než zjistí, o co jde :) Navíc mne baví pro ni kupovat dárky, protože kdo jiný upřímně ocení dárek? :)

A neskutečně se těším na Romy v období Vánoc - nikdy jsem to nezažila a doufám, že ta zkušenost bude stát za to! :-D

23 Akim Akim | E-mail | Web | 28. listopadu 2014 v 10:39 | Reagovat

Taky nechápu, proč kvůli Vánocům lidi tak šílí. Vánoce by měly být svátky klidu a míru a ne všeobecného chaosu a obžerství. Navaří se a napeče se tuny jídla, který se pak buď vyhodí, nebo se to s odporem jí až do Silvestra? Co to jako má být? My slavíme Vánoce hezky v klidu, jasně udělá se salátek a pár řížků, nějaké to cukrovíčko, aby mohla ochutnat případná návštěva a šmitec. Jeden, dva skromné dárky a  nazdar. Trošku jiné to je, když se v rodině momentálně nachází nějaké to robě, tam se pochopitelně musí decentně přitlačit na dárcích, aby mělo dítko radost a užilo si to, ale taky se to nepřehání. Z toho komerčního mumraje, kdy zakopáváš o Vánoce, sotva vystrčíš hlavu z domu je mi též šoufl. :-(

24 prakticky-neprakticky prakticky-neprakticky | E-mail | Web | 28. listopadu 2014 v 11:02 | Reagovat

Ahoj,
osobně bych Vánoce až tak moc nehrotila, místo stromku by mi úplně stačila malá větev, ale mamka by to neunesla, takže musíme mít každý rok ten nejkýčovitější stromek široko daleko (a moje duše umělce neskutečně trpí). Naštěstí, co se táty týče, ten se taky nenechá zrovna rozhodit, cukroví si upečeme jen tolik, kolik dokážeme sníst, ozdoby na stromek nám vyrábí babička, takže nějaké řetězy a baňky se můžou jít bodnout :D. Nákupy neřeším, vím, že stačí trošku prošmějdit internet a během 3 dnů mám vše doma, ale vždy se nejdříve zeptám, co dotyční chtějí (u sestry je to jednoduché, založila si zbírku plyšových psů :D.

S článkem ale ve spoustě bodech souhlasím, hodně lidí ty takzvané svátky hrozně řeší a supermarkety snad ještě víc (v Třinci u Tesca měli hnusný umělý strom už v na konci září). Osobně prostě nedokážu pochopit ty, kteří si na dárky neváhají půjčit. Vždyť když nemám na to, abych koupila nový mobil, nekoupím holt nic, nebo jen něco menšího, aby nebyly děti zklamané (puberťáků se netýká, ti už dokážou pochopit, že peníze nerostou na stromech)...

S pozdravem,
Prakticky - nepraktická

25 Steeve X Steeve X | E-mail | Web | 28. listopadu 2014 v 12:04 | Reagovat

[17]: No... Je to asi každého věc. Určitý emoční tlak tam prostě je, tomu se nedá vyhnou. Záleží na tom, jestli jsi dost necita na to, svoje blízké teda "zklamat"...

[18]: Z toho bych snad byl i smutnej, ale zase je to jen o preferenci :) Ta atmosféra není úplně špatná. Mám ji rád - pečení perníků s babičkou, setkání s prarodiči, netradiční jídlo (my jezdíme na Slovensko) a pak i to napětí při rozbalování :)

[19]: Prokouklas mně. Já vlastně Vánoce nehejtuju, spíš ten obchodní trik, co z toho tolik lidí naivně dělá. Ale to bych se opakoval :) A díky za poklonu, dej pět hvězdiček! :P

[20]: Určitě mně sere konzumní společnost. Sere mně fakt hodně komerčních věcí, ostatně na nich zakládám svůj blog - na tom, co nesnáším. Taky si dokážu užít Vánhoce, o to míň pochopení ale mám pro ty, co k tomu potřebují Alzu :)

[22]: Ano, dneska se i dárky svrhávají jen k peněžním hodnotám. "A za kolik mi kupuješ ty?" - a podobně. Přitom tolik věci na světě, co je zadarmo, by mně potěšilo mnohem víc :)

[23]: Díky. Máme stejné názory. Je to čistě komerční tah, který nutí lidi konat ve velkém. Je to hnus, takové citové vydírání.

[24]: Jo! Začínají brzo že? Díky za názor - je vážně zvláštní, jak se slavení Vánoc u každého tolik liší... Ty umělče :)

Ještě bych chtěl dodat, že jsem vděčný za reklamu na Blogu a to jediné mně snad nutí neremcat. Je tam blbě napsaný nick, neoznačil bych to za hejt... ále co, ať si to každý přebere podle svého, já nemám zapotřebí to přepisovat, však si za tím stojím...

Jenom... já netvrdím že Vánoce smrdí, nebo tak. Vánoce mi nevadí, několikrát to píšu v článku. Nehejtuju Vánoce, hejtuju to, co je s nimi už spojené - komerční kecy a novodobé majetnické trendy. Tolik k dovysvětlení :)

Díky předem za reakce...

26 Gil Gil | Web | 28. listopadu 2014 v 13:42 | Reagovat

Hezké :-) Já mám Vánoce ráda :D Za dárky se moc nehoníme, jsou to fakt maličkosti, kapry nejíme, pár kousků cukroví upeču pro radost příteli.. stromeček roste živý před domem.. světýlka nemáme, však u nás hoří svíčky celý rok.. atmosféra je překrásná  a doopravdy pokojná ( ale však je taková i přes celý rok :-) ) Na Ježíše a jeho hlubokou duši s láskou a úctou myslíme.. :-) Myslím, že Vánoce jsou krásné :-) With love, Gil, hinduista :D

27 reveriedreams reveriedreams | E-mail | Web | 28. listopadu 2014 v 14:27 | Reagovat

Já Vánoce nemám ráda kvůli tomu, co jsi perfektně vypsal, a také kvůli rodinné situaci.
Fascinují mě blikající světélka a stromečky (pozor, Santy dělající ho-ho-ho nemám ráda, opravdu nemám). Ale to je asi tak všechno.
Kdyby na Vánoce alespoň tak sněžilo!

28 Majka Majka | Web | 28. listopadu 2014 v 14:37 | Reagovat

S tvým pohledem na Vánoce se dokážu dokonale ztotožnit. Nějaký pitomý shánění dárků v davu, kde se mi mraky hysterek snaží rozpůlit lebku kabelkou, tak na to opravdu nemám. Děsím se, že za pát let to u nás dopadne jako v Americe, kde se na "černý pátek" (což je mimochodem dnes) lidi ušlapávají v obchodních centrech kvůli zlevněnému plejstejšnu pro fakany. Pamatuju si, když jsem asi ve čtyřech letech dostala pod stromeček deštník a byla jsem neskutečně šťastná.

Jako introvert se děsím chodit před Vánoci i nakupovat jídlo. Naštěstí u nás doma už několik let Vánoce bereme s klidem, na dárky kašleme, akorát si s rodinou zajdeme do divadla.

29 dashenecka89 dashenecka89 | Web | 28. listopadu 2014 v 17:48 | Reagovat

Vánoce jsem mívala ráda jako dítě ... Ale v posledních letech je mi z nich spíše zle. Kašlu na všechny tyhle blbosti, jelikož už mě unavuje ten balast kolem. K Vánocům jsem si letos sama nadělila lístek na koncert a víc to řešit nehodlám :). Viz můj článek, který jsem pojala trošku méně - jak to říct - útočně, ale celkem chápu tvé rozhořčení.   Tak ať to všichni letos přežijeme ve zdraví :)

30 Jane Jane | Web | 28. listopadu 2014 v 19:09 | Reagovat

Asi teď budu znít jako cvok, ale se hodlám přes Vánoce učit na zkoušky, takže je nesnáším už z principu

31 Lenna68 Lenna68 | Web | 28. listopadu 2014 v 20:43 | Reagovat

Vánoce jsou fajn už s toho slezinového důvodu, komerce je v určitém slova smyslu na houby, ale fakt mám radost, když mi někdo něco koupí, nicméně letos s finančních důvodů, to bude svátek jak má být, jen žranice, povídání a pohoda. A já osobně ráda peču cukroví, takže se vyřádím a co se týče výzdoby rovněž, někteří lidi si prostě rádi hrajou a celej rok se třesou až vytasí ozdobný svíčky, nastraží adventní věnec a nezdobí stromeček, letos si naň upeču ozdoby s perníku, když to vyjde, já už se tak těším :-).  Vánocům zdar! ;-)

32 Inalyn Inalyn | E-mail | Web | 28. listopadu 2014 v 22:08 | Reagovat

Milujem Vianoce a tento rok sa na ne nesmierne teším. Hovor si čo chceš - milujm svetielka, výzdobu, koláče, atmosféru, darčeky, vôňu Vianoc...
Istý čas mi bude liezť na nervy to "rodinkovanie sa" a neustále obiehanie po návštevách. To je asi jediné čo ma štve. A ešte to, že pomlay je tu december a ja ešte nemám žiadny darček! :/ Ale celkovo sa na nákupy teším veľmi. Mňa darčeky väčšinou potešia a podľa toho ako sledujem rodičov, tak úprimne aj ich :)

33 Xerodoth Sigmius Xerodoth Sigmius | E-mail | Web | 28. listopadu 2014 v 22:35 | Reagovat

Ano! Zahajme velkolepou krádež Vánoc po vzoru Grinche a Jacka Skellingtona. zakopejme je někam hodně hluboko a vysmějme se té hromadě lidí, co hlásá rodinnou pospolitost, ale ve skutečnosti touží pouze po materiálních hodnotách!

34 Miss Psycho Miss Psycho | Web | 28. listopadu 2014 v 22:56 | Reagovat

tak vždy môžeš hovoriť o tom negatívnom ale zamerať sa na pozitívne to nie

35 flow flow | Web | 29. listopadu 2014 v 8:56 | Reagovat

Nemůžu se článkem souhlasit, ani trochu. Vánoce milují, výzdobu, dárky a už jenom tu atmosféru.

36 surpan surpan | E-mail | Web | 29. listopadu 2014 v 9:33 | Reagovat

Jak tak čtu komentáře, tak budu asi jeden z mála, co bude s tebou souhlasit. Nesnáším Vánoce ze stejných důvodů uvedených v článku. Je to komerční svátek a když někomu chci dát dárek, dám mu jej kdykoliv v roce. To lítání, shánění dárků mezi tisíci lidmi, kteří se pomalu mlátí o zboží ve slevě (včera jsem viděl nějaké video z obchodňáku a améru, kde se lidi fakt o zlevněné zboží řezali hlava nehlava) prostě není vánoční klid. Zajet za rodinou a poklábosit je fajn, i ten klid, kdy člověk po roce má volno z práce a může vypnout je o vánočních svátcích fajn. Ale to co vánoce předchází, z toho je mi poněkud blujno. Hlavně vnucování půjček, kde ti tvrdí že je to in být zadlužený, nebo ta zelená kok.tina upištěná...škoda mluvit.
Stejně tak pohrdám velikonocemi. Na vesnici je to především svátek ožralů, co mají chuť spít se do němoty, mlátit ženský a pak vyklopit obsah žaludku na každém rohu.
Tohle je moderní pojetí křesťanských svátků. Hnus velebnosti. A to nejsem věříci. :-D

37 Steeve X Steeve X | E-mail | Web | 29. listopadu 2014 v 11:00 | Reagovat

[26]: Tak to je opravdu rarita! Máš můj obdiv, jak dokážeš všechno brát tak poklidně. I nad tím komentářem se dá meditovat! Jsi zajímavý člověk, díky za pochvalu a užívej svátků i ty!

[27]: Jo, Vánoce na blátě jsou dokonalá cesta k depce! No což, nějak se stejně slavit musí. Není všechno vždycky jenom idylka - jsem rád, že alespoň někdo to tak chápe :)

[28]: A teď se "Black Friday" dostává i k nám - třeba na tu Alzu. Je to jen další komerční amerikanismus, fujtajxl! Díky za tak osvícený názor! (To jen proto, že je stejný jako můj, pochopitelně :D)

[29]: Já se kolikrát snažím být "neútočný" a nejde to, nebo to stejně vyzní blbě - jako tady... Nevím, proč Standa vybral zrovna tenhle článek. No... asi máme potřebu šokovat i za cenu mého špatného pochopení :) A koncert ti naprosto schvaluju!

[30]: Tak tomu říkám peklo ;)

[31]: Ano ano, rozhodně zdar! Takhle slavit Vánoce mi absolutně nevadí. Jet si za rodinou, dát si tradiční jídlo, poklábosit a pak usnout u Popelky. Jenomže kolikrát je v tom mnohem víc, že?

[32]: Teď vyvstává otázka, jaké dárky vás těší. Vyrábíte si je sami, kupujete v obchodě, nebo se málem zabíjíte pří černém pátku? Rozdíly jsou klíč k neodsuzování, snaž se mně pochopit ;)

[33]: Nuž, to by byla skoro škoda - až na toho Grinche :D

[34]: Doporučuju přečíst i předposlední odstavec :)

[35]: Jo, jenže to já taky.

[36]: Díky. Teď dokonce dostaneš k nákupu na splátky kávovar! :D Ale ne... máš pravdu i s tím volnem, ale obávám se, že člověk, který se nechá do toho maratonu strhnout, uvidí spíš negativa, než pozitiva. A přitom právě klid je to, co o Vánocích nesmí chybět. :)

38 igarden igarden | E-mail | 29. listopadu 2014 v 11:03 | Reagovat

noo malinko s tebou souhlasim ale neni to až taková tragédie já vždy když jsou vánoce tak všem koupim ponožky drogerii no to potřebný ... dětem koupim buď nějakou  hračku nebo něco do školy a mam po vánocích mě to tak neunavuje jak tebe :D

39 Angie Angie | Web | 29. listopadu 2014 v 12:05 | Reagovat

Dobrý článek, hezky jsem se pobavila :D

Zarazilo mě ovšem to, jak některé popisuješ, s tím soutěžením, o hektičnosti apod. Já tohle vůbec neznám. Nebo to u nás asi nikdo nedělá, jinak nevím. Co se stihne, stihne, co ne, tak ne, pohoda jazz. A většinou stejně všichni tady nakupujeme přes internet.
Myslím si taky, že lidi vyšilují i proto, že mnozí z nich NEVÍ, co koupit.

Co se týče těch půjček, tak ty lidi nechápu, opravdu ne. Když na to nemám, tak to nekoupím, ne? Ono pak celý další rok to splácet a tedy zas nic na dárky neušetřit a pak si zase vzít půjčku, to je fakt smutné a fakt hloupé.

A Alzáka si nazval naprosto dokonale, s tím se zcela ztotožňuji!

S tím také souhlasím je ta milost lidí. Přijde mi od některých strašně pokrytecké.

40 Netta Netta | Web | 29. listopadu 2014 v 12:06 | Reagovat

Mňa najviac dostáva tá reklama,aspoň u nás na slovensku, ten gutalax či čo to je, tie zelené tabletky ktoré si spomenul aj ty, jednoducho je to neskutočne sebecké a pohanské že ľudia sa radšej prepchajú a potom keď už sú prepchatý a naplnený radšej si dajú tabletku, ktorá im to pomôže stráviť aby mohli žrať ďalej, čisto ako prasatá... Toto mi lezie asi najviac, spomenie tej tabletky s vianocami, a tak to je s celými vianocami, spájajú sa s niečim absolútne absurdným. Tiež ma štve to že vianočné reklamy chodia od októbra, tí čo ich púšťajú si ani neuvedomujú že vianoce ľudom už tak zhnusili že je to až k neuvereniu. Napriek tomu sa na vianoce teším, ale nie kvôli darčekom či tomu množstvu jedla ktoré sa naňho prichystá, ale proste sa teším na tie dva týždne prázdnin a voľna, možno snehu a možno nie, toho že ráno vstanem a budem si čítať knižku čo som dostala pod stromček (mimochodom to je podla mna najlepší darček na vianoce). Ale inak, článok super, a v podstate s tebou súhlasim :) Aj design sa mi mega páči :D

41 Hiroko von Rabersdorf Hiroko von Rabersdorf | 29. listopadu 2014 v 12:11 | Reagovat

Já se na Vánoce těším. Pojedu domů, narvu si pupek a budu tam, kde chci být a ne tam, kde být musím. :)

42 TimeLady TimeLady | E-mail | Web | 29. listopadu 2014 v 12:16 | Reagovat

Se zelenou příšerou souhlasím, a ještě víc mě štve když v televizi nabízejí banky "Vánoční půjčku,kterou můžete splatit až 15. ledna". To už je opravdu jen způsob jak donutit lidi utratit spoustu peněz,které nemají..
Ale nadruhou stranu,to cukroví a stromek a ty blbinky co dostáváme od kamarádů,to je to co se mi na Vánocích líbí..

Ale ten předposlední odstavec mě vážně pobavil:D

43 witchandwarlock witchandwarlock | Web | 29. listopadu 2014 v 15:23 | Reagovat

Bohužel tenhle šílený zlodějský systém i na takový krásný svátek jako jsou Vánoce nalepí svůj úchylný byznys. My osobně máme samotné Vánoce rádi, ten samotný moment. Aspoň v jeden den se tak lidské bytosti mohou vzájemně vyharmonizovat. Ale shánět dárky toho už máme lehce plné zuby. :D

44 Monnie Monnie | Web | 29. listopadu 2014 v 16:32 | Reagovat

Nesnáším Vánoce, a radši se k nim vyjadřovat ani nebudu, jinak by tu bylo 65436 řádků o tom, jak jsou tak hrozný, až je mi z toho k smíchu.

45 Lenin Lenin | Web | 29. listopadu 2014 v 18:52 | Reagovat

Já na Vánocích nešnáším jen to všudypřítomný remcání o tom, jak už to není co bývalo a jak se z nich stal komerční svátek. No a? Každej podle svýho. Pokud ti to vadí, udělej z nich něco víc. To neni zas tak těžký, hm? :-D

46 Girl with a boater Girl with a boater | Web | 29. listopadu 2014 v 19:36 | Reagovat

Já mám Vánoce moc ráda!
Každý si je přece může slavit jak chce. Někdo se bude předhánět o dárky a někdo zase nedá nikomu nic a bude si vážit nehmotných věcí. Každopádně miluji Vánoce. A - je to zvláštní - ne kvůli dárkům, ale především kvůli jejich vůni. Miluji vůni skořicových a vanilkových svíček, které doma zapalujeme už od první adventní neděle. A taky vůni čerstvého, studeného vzduchu, který vás praští do nosu, jakmile vyjdete ven. Nebo to, jak stojíte venku na náměstí a s celým městem čekáte, až se rozsvítí stromeček a hřejete si ruce o kelímek s horkým čajem. :)

47 Klára Klára | 29. listopadu 2014 v 19:45 | Reagovat

Hate články o Vánocích jsou teď nějak v módě...
http://dcera-spanku.blog.cz/1411/vanoce-jsou-bezva-proc-jen-hejty

48 Ronnie Ronnie | Web | 29. listopadu 2014 v 19:50 | Reagovat

Musím říci, že i když mám Vánoce moc ráda, tvůj článek se mi líbil. A zlatý prase vidím jako největší pitomost na celých Vánocích. Člověk celý den nejí, pak se večer přejí (slušně řečeno) a vzniknou z toho tak akorát střevní problémy.

49 Alice Alice | Web | 29. listopadu 2014 v 20:09 | Reagovat

Co bych tak mohla na tento článek říct?! Vánoce jako svátek mám strašně ráda a každý rok se na ně těším, ale na druhou stranu s tvým článkem naprosto souhlasím. ;) Už pár let zastávám názor, že Vánoce nejsou o běhu za nejlepším dárkem, ale bohatě stačí maličkost, která člověku udělá radost a řekne mu, že na něj dotyčný myslel, když ji kupoval. A především na Vánoce se těším kvůli jejich atmosféře, výzdobě města a možná snad tichému přání, že se lidé alespoň malou část roku nebudou chovat jako hovada. Vánoce taky vnímám jako období, kdy by se tichá nevyslovená přání mohla vyplnit a nemám v tuto chvíli na mysli přání v materiálním slova smyslu. ;) Ale jinak zelený alzák, vánoční kinder vajíčko a vánoční marťánci mi taky lezou na nervy. Je to úplně stejný výrobek jako na jaře nebo během letního slunovratu, ale stejně mu přidají přídomek "vánoční", aby se lépe prodával. Bohužel komerce je svině a ovlivňuje vše. :(

50 Van Vendy Van Vendy | Web | 29. listopadu 2014 v 20:13 | Reagovat

Zaujal mě strejda Rebel, který nekupuje dárky, ale slaví vánoce - z donucení. Měl by být důsledný a vykašlat se na to úplně... :-D
Ale ne, popravdě mě tento způsob vánoc taky štve, a nejsem jediná. Ale dá se něco udělat, nebo ne? Vem to do vlastních ruk, oslav si ty vánoce po svém a ne podle marketingových tahů. Místo večeře si dej pozdní oběd a nadělujte si třeba dvaadvacátého... nebo vůbec ne. Ale myslím, že dostat dárek je milé (teda pokud to není povlečení po babičce nebo žeton do nákupního koše, ještě s logem firmy :D - to už i ono povlečení po babičce má aspoň nějakou hodnotu.)
Jinak, vtipný článek, v mnohém s tebou souhlasím.
A Santu bych nejraději vykopala... :-D

51 Lady Aludnev Lady Aludnev | Web | 29. listopadu 2014 v 22:07 | Reagovat

Já mám Vánoce ráda, tu atmosféru, to jídlo a navíc je to jediné období v roce, kdy se můžu dívat na hrané televizní pohádky, aniž bych si připadala trapně. Ale myslím, že dávání dárků už ztrácí význam. Lidé si dávají dárky většinou jen z povinnosti a ani druhá strana o ně častokrát nestojí. Moje máma má dobrý nápad. Že na Vánoce a narozeniny bychom dávali dárky jen dětem. Dospělé bychom obdarovávali jen, když v obchodě uvidíme něco, co by se dotyčnému mohlo líbit. Myslím, že tak by byli všichni spokojenější.

P. S.
Pryč se Santou.

52 Libor Libor | Web | 30. listopadu 2014 v 10:18 | Reagovat

Tak Vánoce jsou takové, jaké si je každý udělá, ne? Někdo má rád honbu za dárky, ale znám i takové lidi, kteří třeba jdou na Štědrý den na pořádný výšlap do lesa a tam to spolu oslaví, vymění si dárky, opečou buřty, apod.

53 Alessa Alessa | E-mail | Web | 30. listopadu 2014 v 10:51 | Reagovat

Miluju ten pocit, když čokoládové figurky prodávají už v říjnu.... Nehledě na ty reklamy, které dávají už zhruba koncem léta (viz. Vánoce, vánoce, letní vánoce)... Nejvíc mi připadá směšné jak se všichni hrnou za nákupem stromku... Hurá de se seřezat smrk od sousedů :-D, někteří lidé z toho svátku šílí, stejně jako ženské časopisy které dávají "spolehlivé" rady jak prožít Vánoce bez stresu... Ach jak já miluju čas vánoční :D

54 Ina Ina | Web | 30. listopadu 2014 v 12:16 | Reagovat

Něco na tom bude. Čokoládoví Mikuláši straší v obchodních řetězcích už v září a mě to vždycky opravdu děsí. Nejsem nějaký přeborník v obdarování druhých a mám radši, když můžu dát někomu něco opravdu od srdce. Takhle povezu hned po Vánocích do Nizozemska kresbu, se kterou jsem se dělala několik večerů, protože s ní chci potěšit a ne koupit něco, co pak někde strčí a už nevytáhnou.

Myslím, že postačí už jen několik let opakovaná reklama s prasátkem. Na druhou stranu lepší jak komerční tahy na předražené hračky, které děti prostě MUSÍ MÍT, protože je viděly v televizích apod. Je pravda, že doma jen čekám, kdy se budeme bramborovým salátem cpát před televizí s talířem na klíně, protože k tomu už nemáme daleko. Vánoce jsem mívala ráda, ale už mě přestávají bavit a jen doufám, že jednou, až budu mít svou rodinu, společně najdeme nějakého toho "ztraceného ducha Vánoc" a budeme je slavit bez zbytečných komercí a v pohodě.

55 Majklice†Světice Majklice†Světice | Web | 30. listopadu 2014 v 15:33 | Reagovat

Nemám ráda Vánoce. Všichni se sejdeme, u stolu jsme na sobě natlačení jako sardinky, jíme hrachovo-hruškovo-švestkovou polévku, lidi se mě pořád na něco vyptávají, po zodpovězení jejich otázek na mě vrhají pohrdavé pohledy, nejvíce dárků dostane pes, já dostanu 200 dřevěných jídelních hůlek na jedno použití a celou tu dobu se všichni musíme tvářit šťastně. S dárky se moc nenervuju, kamarádům seženu nějakou prkotinu s jejich oblíbenou fiktivní postavou, rodině něco seženu v Levných knihách a těm, u kterých si nejsem jistá, dám urvanou ruku od Barbie v sáčku.

56 Loretten Loretten | Web | 30. listopadu 2014 v 22:36 | Reagovat

#stophatingxmas ^_^

57 without-problem without-problem | Web | 1. prosince 2014 v 1:40 | Reagovat

Vždycky jsem zbožňovala takové ty světýlka a tak. Teplo, když příjdeš ze zasněženého venku a doma to bliká a svíčky se zapálí... Letos to taky jaksi hejtuju. Možná proto, že šílím. Nevím. Ale jedna věc, která mě opravdu štve je to, že jsou lidi celej rok zašklebený jak čočkový hovna a Vánoce jsou prostě nějakej důvod, proč toho magicky nechat, když jindy se nejde ani usmát.

58 Takara Takara | Web | 1. prosince 2014 v 10:13 | Reagovat

"přivoďte si zácpu z cukroví a čekejte na zlatý prase." Zlaté prasátko vidí jen ten, kdo se postí, tzn. že nežere a když nežere, tak si asi těžko můžeš udělat zácpu z cukroví to dá rozum...

Vánoce miluju! Kapra nejím, fronty v Tescu nestojím (Tesco tu nemají), stromek mám umělej, dodržuju advent, takže ani vánoční světýlko nepřejde práh o den dřív. Dále zapaluji každou neděli jednu svíčku na adventním věnci. Peču cukroví a budu ho péci i se svými dětmi. Čistě uklizeno, nazdobeno, napečeno a na večer se posadím k vlastnoručně uvařené večeři se svými blízkými a bude mi/nám fajn. Kde je prostor pro uvedenou komerci apod. netuším...asi je to o tom, jaký si to uděláš, takové to máš.. :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama