Pitomé amerikanismy...

7. července 2014 v 11:59 | Steeve X |  Ce que me dérange (Co mě štve)
Nesnáším amerikanismy! Já vím, sám používám trapné hlášky a anglicky psaná zvolání, jenže to chutná spíš jako zpestření, líp se mi tak vyjadřuje...(Kecám, sem prostě pošuk) Potkal jsem ale jednoho takového chlápka, který dokázal celý boží den omílat asi tři anglické fráze dokola v každém rozhovoru. Tady už nejde o to, že se třeba s angličtinou stýká v práci, nebo jinde. Tohle už je čirý egoismus a vlezdoprdelismus tlustým požíračům hamburgerů a Coly Light.

mur

Upřímně - debilnější téma týdne už vymyslet nešlo? Psával jsem tuhle rubriku vždycky proto, že byla nadepsána nějakým vcelku inspirujícím titulem, ke kterému se šlo řádně vyjádřit. Ale tohle? Come on! (Nebo come out? - ne že bych nevěděl význam spojení, nebo neuměl používat Google, spíš nechápu účel) "Tak napiš o prvním, co tě napadne" radí mi ex-bloggerka Geschrei. Fajn, pak si ale nestěžujte, že si pisatelé "vymýšlejí" nesouvisející témata :) (No, nechme toho přepepřeného kritizování a pojďme rozebírat jiné věci...)

Všichni budeme ronit slzy, jací že jsou USA a Spojené království perfektní demokrati ve svém státě. Tak na objasnění - Angličani za vše, co ráčí mít, vděčí tomu, že prakticky dvě stě let vysávali půlku planety - Indie, Afrika, Jižní Amerika - není problém. Se Skotskem nebyli schopni jednak jinak, než pomocí násilí, a teď budou ostatní "chránit a poučovat"? A kecy o tom, že se změnili, si nechte pro Alžbětu. USA na tom není o moc líp - sice to není koloniální velmoc, ale svině tam jsou stejně vyspělé. Veškeré "demokratické" pohnutky a vojenské akce byly organizovány čistě za účelem získání ropy a vlivu ve státech, které ji mají. V Iráku to podělali tak dokonale, že se tam válčí dodnes. Taky bych doporučoval vygooglit si pojem "My lai".

A těmhle lidem dneska otevřeně a bez okolků lezeme do řiti. Podporujeme je ve všem, co dělají, každý americký voják je hrdina, jen co obleče uniformu. Proč o tom, co jsou zač, moje generace nic netuší? Nakonec - není to ani jejich vina, když všude kolem tyhle floutky opěvují. USA je nejvyspělejší, udává krok módy, co je z USA, to je cool. Na Rusy se sere, sou to přece strašně zlí komoušští démoni... Nevíme. Nic. Všichni chtějí bydlet v Americe, všichni dělají všechno tak, jak se to má dělat podle Ameriky. Co řekne Obama, to je svaté, je to vrcholem demokracie a svobody.

Ano, jejich zájmy a úmysly jsou možná v jádru dobré a lidské, ale to neznamená, že nejsou poskvrnění byrokratickým hnusem, podvody a korupcí. A jak! Ve druhé Světové válce možná byli na straně těch "hodných" (jak by řekl můj šestiletý bratranec a půlka parlamentu), ale jejich prostředky nebyly o nic čistší, než ty Ruské, například. Doufám, že pojmy Hirošima a Nagasaki googlit nemusíte... Ale to už jsem tochu víc odbočil od původní myšlenky...

Prostě mi nepřijde správné uznávat ze sta procent pouze jednu stranu "demokracie". Co si pod tím vlastně kdo z těch chytrých teenagerů představí? Naše generace jen chrlí slova a pojmy, kterým nerozumí, nezajímá je historie ani charakter těch lidí, které si staví za své idoly. To je na tom to smutné. Proto mě tak rozohnil ten anglický nadpis u Téma týdne. Vždyť za chvíli tady nikdo česky ani nepípne, jen aby byl "cool". (Ne, já chápu, že to bylo zpestření, ale co si mám pod tím potom představit, když tu už za pár hodin budou viset články plné takových anglikanismů a témat, kterým nebudou většinou rozumět ani sami autoři.)

To, že k nám něo přišlo z USA - zvyk, oblečení, písnička, cokoliv - přece ještě není vůbec zárukou nějaké "úžasnosti". Nepřehánějme to s ideály o těch skvělých lidech za velkou louží a jejich nápadech. Osobně zastávám názor, že naše zvyky, oblečení a písničky jsou na tom minimálně stejně dobře. To, že se někdo může vyfotit u Sochy svobody (která je stejně francouzská), z něj nenělá něco víc, něž člověka s fotkou s pozadím Hradu. Jsme to opět my, kdo stavíme do světla slávy a uznání ty nepravé lidi. Holt mainstream, no.

Na závěr tedy "pronesu" - buďme alespoň trochu pyšní na to, odkud MY jsme a zajímejme se o naši historii a zvyky. Není špatné nechat se někým inspirovat a ovlivnit - třeba i americkými zvyky - ale co je moc, to je moc. Trendy a oblíbenost by se neměly promítat do politických rozhodnutí našeho státu, ani do našich vlastních názorů. Jak stejně říká moje učitelka matematiky - rakety zleva, rakety zprava, tak co zmůžem...

Váš komunista Steeve X.
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 LaKaramelka LaKaramelka | Web | 7. července 2014 v 12:27 | Reagovat

souhlasím s tebou, co sem má jako na tohle téma napsat?

2 WhitEvil/taková normální ještěrka WhitEvil/taková normální ještěrka | Web | 7. července 2014 v 12:34 | Reagovat

Myslím, žes to napsal velmi dobře. Já také nechápu, jak se tady může objevit nějaké takové téma. Bože, to už se tu nenajde nikdo, kdo napíše článek jen a pouze česky bez jakýchkoli anglických výrazů či frází? Tohle téma mi vážně přijde hloupé a akorát ukazuje, jak moc jsme ovlivněni Amerikou..

3 Deine Deine | Web | 7. července 2014 v 12:37 | Reagovat

Zajímavý pohled, ale dovolím si nesouhlasit.

4 Adina Adina | Web | 7. července 2014 v 12:37 | Reagovat

Souhlasím. Osobně mám dost velký odpor k oblečení, na kterém je americká vlajka - a že teď už je skoro na všem od bot, přes plavky po šátky až k trikům a kalhotám. Proč bych sakra JÁÁ v ČR, měla nosit na prsou americkou vlajku???

5 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 7. července 2014 v 12:40 | Reagovat

A proto se tvůj blog jmenuje Je déteste...
Lézt do prdele žabožroutům je ok?

6 Lukáš Lukáš | Web | 7. července 2014 v 12:43 | Reagovat

Tak je to patrně (opět) o tom, co se komu líbí. Nebo k čemu má kdo blíže. Mně osobně amerikanismy nevadí. :)

7 Steeve X Steeve X | E-mail | Web | 7. července 2014 v 12:44 | Reagovat

[5]: Bereš to příliš doslova :) Já přece netvrdím, že všechno v jiném jazyce je špatné a že bychom měli být fetišističtí vlastenci. V článku jsem to nakousl taky - k inspiraci, nebo jinému směru vyjádření nemám problém s jinými jazyky - měli bychom jim být přístupní, ale co se týče lezení do zadku Americe - a obzvlášť jí, to v pořádku není. Dovolím si obhájit se - já se "žabožroutům" nikam nevrtám, nemám potřebu. Název blogu je prostě francouzsky, protože "Já Nesnáším" zkrátka nevystihovalo moji náladu, když jsem blog zakládal. :)

8 Deine Deine | E-mail | Web | 7. července 2014 v 12:47 | Reagovat

(Komentář se mi omylem odeslal)
...

Nesouhlasím. Můžu říct, že nejsem patriot ani co by se za nehet vlezlo, nemám ráda naši kulturu, zvyky, jazyk. Což mě přivádí k tomu co chci říct. Mám ráda anglickou kulturu, jak z Velké Británie, tak i z Ameriky. Nechci tím říct, že si je nějak idealizuju - nikdo není dokonalý, žádná kultura není bez poskvrnky a co se týče politiky tak "demokracie" nikdy nezachrání vůdce zemí aby neprováděli hrozné věci. O historii UK nebo USA jsou si všichni myslím vědomi, jak o jejich pozitivních chvílí, tak i těch nejhorších.

Ale myslím, že není správné smýšlet o celé zemi a všech lidech tam stejně. I my, jako ČR máme nálepku alkoholických zlodějů a i když je to "náš stereotyp", spousta lidí takových není. A to stejné si myslím o Američanech, nebo Anglánech. Ne všichni střílejí na školách, požírají hamburgery, nebo se tváří nadřazeně.

V každé zemi jsou chyby a lidé, kteří by si zasloužili jen to nejhorší. Ale jen proto, že spousta věcí, kultury a zvyků se přenáší z USA (přece jenom jsou o krapet větší než my) tak by na ně lidi nemuseli nadávat. Však nikdo nikoho nenutí aby slavili Halloween, nebo 4. červenec. Pokud nám to přijde fajn a užíváme si to, nemělo by záležet na tom odkud to přišlo. Přece jen i my jsme ať chtěně, nebo nechtěně spoustu zvyků a svátků "přebrali" z Německa.

Každý máme svůj názor a v žádném případě ti ho nechci brát, jen pro změnu jsem chtěla vyjádřit svůj ;).

9 Steeve X Steeve X | E-mail | Web | 7. července 2014 v 12:53 | Reagovat

[8]: Pěkně jsi obhájila protiklad mého článku. Přesně o tomhle směru jsem přemýšlel při psaní. Jistě, jako u všeho, nemůžeme házet věci rozdílné do jednoho pytle. Můj zápal však pramenil spíš z - troufám si říct - hlouposti NĚKTERÝCH lidí, kteří slepě kráčí za Amerikou a uznávají její názory na úkor jiných zemích, přestože například v mých očích USA není zas o tolik "lepší" než třeba to Rusko :)

Jinak pochopitelně, nechci diskriminovat. Už to vidím - článek asi působí trochu ohrazeně k ostatním "nevinným" obyvatelům Anglie - vždyť oni vlastně za rozhodnutí thedejší šlechty nemůžou :)

10 Kelly Kelly | E-mail | Web | 7. července 2014 v 13:14 | Reagovat

Tento článek nutí se jedince zamyslet. dneska s cizíma slovama člověk hází jak chce a nezná jejich pravou podstatu. Také mám někdy potíže vyjádřit myšlenku česky a když znám na to citát či pořekadlo v angličtině vytáhnu ho, ale rozhodně si to nepíšu na "bejsku", mikiny, trika, atd...

Autorovi docela i rozumím "co tím chtěl básník říci". Všude cpeme ameriku. Chápu, že jakmile se otevřeli hranice, lidi začali konečně objevovat západ, ale momentálně všude ty americký věci cpou. Začíná zanikat naše kultura, jelikož si lidé myslí, že čeština je hrozná, politici tu kradou. Je to jen v nás. ale nedivte se. Necháme si s prominutím sr*t od novinářů na hlavu a sežereme vše, co nám naservírují na talíř. Už nikdo nevidí, jaký máme rozmanitý kroje, už nikdo nevidí, že na Chodských slavnostech se jen nechlastá pivo. Kdo dneska dodržuje pouť, ale tuto dělalo Čechy Čechama. My sami sebe potápíme, až se lidi naučí vlastenectví, pak budeme moct změnit stát ;) někdy mám opravdu chuť vyběhnout do ulic a strhnout anglický názvy jako to lidé udělali dříve s německými ;)

11 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 7. července 2014 v 13:21 | Reagovat

[7]: Jasně no. Nechtěla sem bejt hnusná, jenom mi zrovna tohle přišlo extrémě vtipný, páč prostě francoužština je ten nejkomičtější jazyk na světě. Na mym žebříčku překonala i mad'arštinu, arabštinu a slovinštinu, který ovšem neovládam.
Ale vlastně máš pravdu, že "Gad bls 'murica" je fakt děsivej postoj. Předevšim kvůli tomu, jak jí některý lidi vyvyšujou nad Ruskem a že demokracie a že všechny tyhle sračky, ale nechápou, že obě dvě sou to velmoce, takže sobecký svinstvo.
Jenže mě zase třeba nevadí americký věci, americká hudba a už vůbec ne americký jídlo, pokud sou uvedený věci kvalitní (což se o jídle asi moc říct teda nedá no, ale hlavně že chutná...) Taky si nemůžu pomoct, že v mluvenym rozhovoru je každý moje pátý slovo anglickej výraz, teda abych byla přesná, americkej výraz. Protože prostě otec no...
A stejně tak mi přijde směšná i přehnaná čecháčkovská hrdost a takový ty kecy jako: "to tady nikdo neni schopnej říct jednu větu bez cizích výrazů" a "to se jinde na světě neděje, jenom u nás" a taky "mam odpor ke všemu na čem je americká nebo britská vlajka"...
Ono je totiž jakýkoliv přehnaný patriotství dosti vtipná záležitost.

12 Terka Terka | E-mail | Web | 7. července 2014 v 13:23 | Reagovat

Souhlasím, to téma týdne mohlo být lepší a sama asi nic nenapíšu, leda by mě osvítila Múza, což pochybuji. Z té ankety se mi po pravdě moc témat nelíbilo, i když byly lepší než toto,.. no, uvidíme. :)

A teď už k tvému článku. Nemám ráda Ameriku, ale i Rusko a ruština se mi příčí,.. proti angličtině nic nemám, naopak. Nesnáším, jak se všude válčí, jak se do toho Amerika neustále míchá a přitom jí nedochází, že to klidně může zhoršit. Začínám si myslet, že snad mají rádi války, že Obama je jako Hitler (není to blbé přirovnání?) a chce si skrz války podmanit celý svět. Zkrátka z těch, kteří by mu byli vděční, že je toho zbavil, přestože mám pocit, že mu o ty lidi vůbec nejde, ale má zájem o ropu, o nic víc,.. je to smutné,.. někdy se mi zdá, že jsem na světě proto, abych zastavila války a vím, že je to asi hloupost, ale nemůžu si pomoct. :)

13 Kelly Kelly | E-mail | Web | 7. července 2014 v 13:25 | Reagovat

[11]:Kdyby tady bylo přehnaný patriotství, tak si snad lidi nenechaj srát na hlavu a přichystají gilotiny pro ty, co je ožebračujou ;)

14 Steeve X Steeve X | E-mail | Web | 7. července 2014 v 13:31 | Reagovat

[11]: Vidíš, a mně zase třeba tokové věci moc vtipné nepřijdou... Nenabádám k žádnému extrémismu ať už směrem na východ, nebo na západ. "Přehnané patriotství" je taky kapitola sama pro sebe, ale stojím si prostě za tím, že bychm se takříkajíc "neměli opomíjet", nebo našim národem opovrhovat a vyloženě ho nemít rádi - můžeme nesnášet vládu a její hloupá rozhodnutí, nebo naše kriminální živly, ale, jak se říká - cti své předky.

15 Takara Takara | Web | 7. července 2014 v 13:45 | Reagovat

Vtip je asi v tom, že čeština má slov přejatých z cizích jazyků spoustu. Čeští obrozenci se sice snažili, ale záhy zjistili, že se přejímání z cizích jazyků prostě nevyhnou. Nežijeme na ostrůvku a nejsme obehnáni zdí s ostnatým drátem, takže se prosakování frází z jiných jazyků (a není to jen aj) asi nevyhneme. Co by si asi každý trošku měl hlídat, (pokud nechce být za blba) je frekvence jejich používání.  

S myšlenkami o USA v kostce souhlasím. Nejsem Rusofil nebo Francouzofil, ale přijde mi, že kam USA šlápne, tam pak 10 let tráva neroste...nelíbí se mi, jak jsou aktivní, jde z toho strach. Ale co dělá Putin mi přijde podobné jako, co udělal Hitler. Ten to bral taky pomaloučku (nejdříve Sudety, "abych ochránil německé obyvatelstvo" a to vše s písemným souhlasem Západu, a že mu to nestačilo, to všichni víme) Putin už "ochránil" obyvatelstvo na Krymu a teď se čeká, zda mu bude Krym stačit nebo ne...
Na Američanech mi vadí jen jediná věc (kromě vměšování se do dění cizích států) a to, že hodně z nich (jež jsem potkala v Japanu) nic neumí, ale ego mají vyhnané, až do nebeských výšin...(to je to, co můžu hodnotit osobně, protože mám za sebou pracovní zkušenost s těmito velmi "skromnými a tolerantními" lidmi.) Samozřejmě, že teď tak trochu generalizuju, protože blbci se nalézají všude po světě a bez ohledu na národnost :)

[12]: Válčit se může ještě S. Korea (a Jižní taky)-Čína-Japonsko, tady se pořád hádají o námořní hranice, S. Korea vysílá cvičné střely směrem k Japonsku, ostrovy, unesené Japonce do S. Korei apod.."ještě" že tu máme Ameriku, aby včas zasáhla...

16 Tereza Tereza | E-mail | 7. července 2014 v 20:22 | Reagovat

Je na čase, abys vymyslel český termín ;)
Nikdo před tebou to ještě neudělal. Asi věděl proč.
Můžeš být první.
S chutí do toho! :D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama